RosaSmurfs inköp (Uppdaterat)

Uppdatering: Då Taupe Slouchy Sweater och Short Sleeve Denim Shirt är nya i Archive (starplaza)
denna månaden så gäller inte mina värderingar!

1. Sheer Silk Tee hade jag även med förra gången och jag skulle säga att den fortfarande går att få såld för upp till 40 sd.
2. Hot Buys Full Skirt har jag kikat en del efter och skulle nog uppskatta den till ett värde på runt 60 sd.
3. Roll-up Sleeve Jacket är ett plagg som jag sällan ser. Jag tror dock att det kan vara ett av de mer värdefulla plaggen i Bizou och som därför kan säljas för de större hundrabeloppen.
4. Rustle Of Wind Skirt kan man hitta på många personers önskelistor. Dess värde är jag dock inte helt säker på, men det kan nog variera från allt mellan 300-500 sd.
5. Hot Buys Dress kan man nog som högst få 80 sd för.
6. Även Striped Shirt Dress är ett plagg som man kan hitta på personers önskelistor. Dess värde har jag dock ingen bra uppfattning om förutom att det för mig inte hör till vanligheterna att se den för under 150 sd.
7. Hot Buys Dress kan man nog få upp till 100 sd för.

8. Striped LS har jag ine sett tilrräckligt många av för att få någon klar uppfattning om vad den kan vara värd. Men om jag ska dra till med en gissning så skulle den vara runt 50 sd.
9. 100 Million Denim Shirt får man såld för runt 250 sd.
10. Crew Neck Tee tror jag, precis som förra gången, att man får upp till 40 sd för.

11. Taupe Slouchy Sweater verkar ha gått ner lite i värde då jag sett några stycken för runt 100. Så jag skulle säga att den gått från att vara värd runt 200 till att vara värd 100-200 sd.

12. Olive Knitted Sweater får man nog upp till 400 sd för.
13. Hot Buys Tank Top tror jag ligger på runt 150 sd.

14. Short Sleeve Denim Shirt har jag inte heller sett tillräckligt många av för att ha något att jämföra med. Men om jag i nuläget ska gissa på en summa så skulle den vara runt 50 sd och kankse upp till 100 sd.

15. Silk Tube Dress får man nog runt 50 sd för.
16. Embroidery Cardigan är jag osäker på då jag inte har en klar uppfattning om hur populär den är. Men om jag gräver lite i mitt minne så har jag nog tidigare sett den ett antal gånger för runt 50 sd.
17. Sleeveless Denim Vest har jag redan visat allt för många gånger. Och jag säger fortfarande att man får runt 200 sd för den.
18. Skeleton Print Dress tror jag är ett sånt plaggsom man skulle kunna få upp till 40 sd för.
19. Velvet Pullover kan man se lite då och då på önskelistor. Den är dock inte värd någon förmögenhet, men 60-100 sd får man nog för den.
 
 20. RARE Phoenix Dress är lite av ett samlarobjekt då det finns personer som samlar på plagg som har texten "RARE" i sig. Hur mycket samlare är villiga att betala har jag ingen koll på och i bazaaren har jag inte sett mycket av den. Det enda jag kan luta mig mot är ett jag som lägst sett den för 300 sd.
21. Oversized S-S Dress är inget plagg som jag lagt märke till tidigare. Men nu när jag försökt hitta den i Voile så finns det inte en enda för lägre än 100 sd. Om det skulle vara ett överpris har jag ingen aning om.

22. Louise Dress får man troligen såld för 600 sc.
23. Red Chiffon Dress tror jag att man får såld för runt 50 sd.

Märken som Antidote är egenltigen inte alls mitt område, men jag har ändå försökt göra en bedömning på dessa plagg.
24. Ivoire Orbit Socks verkar vara ett lite eftertraktat "plagg" och som därför skulle kunna säljas för något hundrabelopp. Jag har som lägst sett dem 300 sd.

25. Black Tibet Tee och Directional Stripe Dress tror jag att man kan sälja för runt 200 sd.
26. Hot Buys Muffin Purse och Hot Buys Bag tror jag att man kan få sålda för 50-70 sd.
 
27. Jag har ingen vidare koll på Mortal Kiss, men kan tänka mig att man åtminstone får 30 sd för Mercy Black Stars Belt och 600 sc för Veil Of Darkness Hat.
 
28. Coral Lace V Dress får man inte såld för mer än 20 sd.
29. Philosophy har jag ingen vidare koll på. Men innan jag hittade min Hidden Plcket Coat så hade jag som lägst sett den för 200 sd.
30. Shopping Pose har jag för mig kan vara värd en del. Vet att en vän till mig för några månader sedan fick över 100 sd för sin.
31. Gold Metalist Shorts kan man få sålda för 30 sd.

Detta är de saker från förra gången som jag lyckades att sälja.
Jag betalade sammanlagt 180 sd för dem och fick efter försäljning ihop 827 sd.
Detta ger mig en vinst på 647 sd.

Kan även passa på och berätta att en del plagg har jag inte tagit med för att jag sen förra veckan
har börjat lägga undan lite random plagg till en kommande utlottning.
När den kommer att inträffa är fortfarande hemligt, men ni kommer att bli meddelade.
// RosaSmurf

Kommentarer
Postat av: Anonym

KÖPER DU så mycket kläder varje vecka?? *-*

Svar: Mina köp kan variera väldigt mycket från vecka till vecka. Ibland händer det att det blir så mycket så att man nästan skäms xD // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-02 / 22:26:39
Postat av: maskaran

det där med utlottning lät spännande :)

Svar: Det får jag hoppas! xD // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-02 / 22:57:24
Postat av: Vildabling

Älskar dom hära starbazaar fynd inläggen! :)

Svar: Tack, roligt att höra! :D // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-03 / 12:17:16
Postat av: Josefine_123

Märkte du att Short Sleeve Denim Shirt finns ute i Archive? Men tror nog det kvittar för din del, du fick ändå den för likadant pris som priset i starplaza nu, hehe:P
Ps: Väldigt bra fynd denna vecka;)Trevlig helg!

Svar: Och även Taupe Slouchy Sweater som jag betalade 56 för... Vad som ska komma till Archive varje månad är inget man kan förbereda sig för xD Men det är lugnt så länge jag tjänar på allt annats jag säljer xD // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-03 / 14:24:11
Postat av: Anonym

Hej!
Vill bara säga att jag skulle bli jätte tacksam om ni skulle kunna lägga upp inlägg med sminktips.
Skulle blijätte glad om ni gjorde det! :)

2013-05-03 / 14:52:18
Postat av: Ultipulti_

Hej! Du verkas så kunnig! KAn du inte snälla kolla ifall jag har ngt väldigt sällsynt och dyrbart? Jag heter: Ultipulti_

TACK, och jag älskar dina inlägg! <3

Svar: Tyvärr inte. Gör jag så åt en så kommer fler att vilja det och då kommer jag att få väldigt mycket att göra. Du får kolla runt lite i bazaaren själv och se vad plagg säljs för om du misstänker att du har något mer värdefullt. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-03 / 20:23:02
Postat av: sarinasauma

Hej Kan du reseverva Louise Dress för mig för 600 starcoins tack
Heter sarinasauma på sd :)

Svar: Det är inte så att jag automatiskt säljer allt. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-04 / 20:55:08
Postat av: smink1998

OMG, du köpte skit mycket från mig! Okej, inte skit mycket men aa xD

Svar: Kanske det! xD // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-07 / 17:00:14
Postat av: lonavacker

tycker att det är väldigt lärande med dessa inlägg, man lär sig vilka varor som man kan sälja för en vinst och sådant.:) älskar inläggen längtar tills nytt kommer. :)<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: Tackar! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-07 / 20:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda