RosaSmurfs inköp

1. Heart Beat City är ett plagg som man kan hitta på önskelistor. Jag tror att den skulle kunna vara värd runt 300 sd.
2. Hot Buys Belted Top får man upp till 50 sd för.
3. Gold Tweed Jumpsuit ser jag egentligen aldrig i bazaaren. Men bara för att den inte är så vanlig i bazaaren så tror jag inte att det skulle göra den värd särskilt mycket.
4.
Striped Full Length Skirt kanske man skulle kunna få upp till 100 sd för.
5. Även Striped Long Dress är ett plagg som jag aldrig ser i bazaaren. Jag har ingen som helst uppfattning om vad den kan vara värd och är egentligen inte intresserad då den blivit ett nytt favoritplagg.
6. Gaga Bodysuit får man nog inte mer än upp till 40 sd för.
7. Jkt Inspired by Marni har jag inte fått någon klarare uppfattning om än senast jag skrev om den. Man kan hitta den på önskelistor och jag har om lägst sett den för 300 sd.

8. Sequin Anchor Tee är jag osäker på. Det är inte ofta som jag ser den för under 100 sd.
9. Girl dog Print Tee får man runt 50 sd för.
10. Long-Sleeved T-shirt Dress kan man nog få runt 40 sd för.

11. Plaid Skater Dress är jag osäker på, men skulle gissa på att man får den såld för runt 60 sd.
12. Cloud Printed Tunic tror jag hör till de lite mer värdefulla plaggen. Exakt hur mycket den skulle vara värd vet jag inte riktigit, men några 100 sd tror jag att de flesta säljer dne för.

13. Wedding Dress är jag lite osäker på, men den går nog att få såld för något mellan 300-500 sd. 
14. Audrey dress har jag ingen som helst uppfattning om.
15. Hot Buys Lace Dress får man nog såld för 100-150 sd.
16. Hot Buys Faux Fur Stole får man nog upp till 50 sd för.

17. Hot Buys Dress får man runt 50-70 sd för.
18. SJP Dress får man upp till 100 sd för.
19. Kelly gawn ser man till utséendet att det är ett gammalt plagg och vissa av dem har en tendens att ha blivit lite värdefulla. Vad just detta plagg skulle vara värt har jag ingen större uppfattning om.
20. Floral Red Carpet Dress har jag inte sett särskitl mycket av i bazaaren så jag har ingen koll på den.
 
21. Cropped Basic Sweater får man nog runt 40 sd för.
22. 100 Million Denim Shirt får man runt 250 sd för.
23. Basic Jersey Dress kan man nog få lite olika för beroende på vad andra är beredda att betala.
Men upp till 100 sd kanske man kan få med lite tur.

24. 80's Jumpsuit har jag aldrig tidigare sett och har inte heller någon uppfattning om dess värde. Får helt enkelt prova och se vad den går att få såld för.
25. Horse riding stretch tights har jag visat en gång tidigare men vet fortfarande inte särskilt mycket om dem. Mer än 100 sd får man nog för dem.
26. Africa Print T-shirt Dress får man nog upp till 30 sd för.
27. Gathered Hem Leggings har jag aldrig tidigare sett och har därför inte hunnit bilda en uppfattning om.
28. Checked Dress Shirt skulle jag tro att man kan få upp till 100 sd för.
29. Ni kankse inte ser det, men Ola Jacket är ett killplagg och de har ju en tendens att bli värda mer. Just detta plagg skulle man nog kunna få upp till 100 sd för, om inte mer.
30. Goth tubetop får man ungefär 30 sd för och Status Print Cut Tee skulle man kunna få mer än 30 sd för.
31. High Heeled Boots w Scrunched Down Socks får man runt 40 sd för.

32. Nails Necklace och Studded Glitter Hat har jag ingen aning om vad de brukar säljas för. Men man kan nog åtminstone få dubbelt så mycket som de kostade i staplaza.
33. Jag har ingen vidare koll på Mortall Kiss plagg. Jag skulle dock tro att Timberwolves BF Jacket är mer värdefull än Rose Puffy Dress som nog kan säljas för runt 60 sd, om inte lite mer.
34. Hot Buys Boots kan man få sålda för upp till 100 sd.
35. Ice Pink Robe har jag ingen större kunskap om, men man får säkert över 100 sd för den medans man får ungefär upp till 100 sd för Shopping Pose.

36. Plagg från märket Front Row kan vara lite knepiga att värdesätta då det inte alltid finns så många av dem i bazaaren. Men det leder också till att man kan tänja lite på gränserna om vad plaggen kan sälja för. Just Leopard Jacket har nog ett normalpris på 50 sd, men man skulle nog som högst kunna få 100 sd.
37. Young Hollywood är inte egentligen mitt område, men efter lite sökande så kan man nog få runt 150 sd för Julia Red Gala Dress
.
38. Hot Buys Dress får man nog runt 60 sd för.
39. Lime Sneaker Pump får nog som högst 50 sd för.
40. Hot Buys Digital Watch Necklace vet jag inget om då den varit svår att hitta i och med att den inte har något märke.
41. Oversized Dot Print Tank får man nog runt 60 sd för, men med lite tur kanske enda upp till 100 sd.
42. Och till sist så får man nog runt 50 sd för Amethyst Tuxedo Jacket.

Detta är de saker från förra gången som jag lyckades att sälja.
Jag betalade sammanlagt 103 sd för dem och fick efter försäljning ihop 800 sd.
Detta ger mig en vinst på 697 sd.
// RosaSmurf

Kommentarer
Postat av: Amanda

Guuud vad mycket snyggt duhittar för så billigt! Hut gör du egentligen? Skulle du kunna tänka dig att göra ett inlägg där du berättar din 'hemlighet' eller hur man nu gör? Det skulle vara toppen! Tack för mig, hejdå :)

Svar: Det är mest tur och att ha ett litet hum om vad som kan vara värt mer än det men hittar plagget för. Jag svarade på många frågor om bazaaren i min frågestund ( http://stardollzerosv.blogg.se/2013/april/svar-pa-fragestunden-rosasmurf.html ). Om du inte tycker att du får tillräckligt bra svar där så kan du fråga igen x) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-10 / 07:55:27
Postat av: Anonym

Hur mycket tror du merman coat är värd?

Svar: Merman Coat är inte värd något då den nästan precis har blivit tillgänglig i bazaaren efter att ha tagits bort ifrån starplaza. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-10 / 17:22:53
Postat av: Ellie

Jag anklagar dig inte för något och jag menar verkligen inte att låta elak eller förnedrande men jag kan inte undgå att undra ifall du någonsin tänker på att det du gör är en aning själviskt eller dumt? Du hittar flera av dom här plaggen väldigt billigt mer än en gång så säljer du dom för mycket dyrare. Har du nån gång tänkt att det är dags att turen går till någon annan? I och med att du redan har hittat plagget innan. Jag är inte avensjuk, jag har själv ganska tur i bazaar, och jag anklagar dig inte, många på stardoll gör likadant och det är förmodligen på det sättet du skaffar SD men Det känns nästan som att du letar i bazaar inte för att "visa oss" eller för att du själv vill ha plagget utan för att du vet att du kommer tjäna SD på det. Jag kan tycka att det är lite sorgligt att det är så det ser ut nu, allt som räknas på stardoll är pengar pengar pengar och att en person som du också har fallit för det.Men som sagt jag menar inte att vara elak och jag ber om ursäkt om du har tagit illa vid.

Svar: Du verkar tro att jag är korkad. Detta är din tredje negativa kommentar emot mig under tre olika namn och jag förstår verkligen inte varför du fortsätter. Jag svarade öppet på din första kommentar och det borde räcka. Men visst, du ska få dig ett svar. Att fler inte går till bazaaren och provar sin tur är långt ifrån mitt problem. Jag sitter inte och vaktar i bazaaren 24/7, så att jag råkar ha tur när jag väl är där är inget jag kastar bort. Vad jag sen gör med plaggen är upp till mig. Ja, det är mitt sätt att tjäna sd för jag har varken möjligheten eller viljan att slänga ut riktiga pengar på Stardoll. Självklart har alla pengar mer betydelse nu när Stardoll successivt gör allt dyrare. Vill man kunna göra annat på Stardoll än att vara social så krävs det att man har sc/sd. Jag har förstått från första början att mina bazaar inlägg stör dig och råder dig åter igen att bara skrolla förbi. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-10 / 17:54:33
Postat av: Ellie

Kära du lugna ner dig. Jag förstår inte varför du blandar ihop mig med dom andra kommentarerna? Du kanske har svårt att ta kritik? Jag ställde en enkel fråga som du svara på. That's it. Du behöver inte gå och reta upp dig. Och Även om jag hade varit samma författare till all tre kommentarer, vad hade det spelat för roll? Jag har rätt att fråga en fråga. Det är väl därför ni har kommentarer eller är det kanske bara för att du ska kunna överflöda dig själv med positiv kritik?

Svar: Jag har aldrig varit mer lugn. Din dator har en unikt IP-adress som visas på varje kommentar ( http://oi39.tinypic.com/jkx1sh.jpg ). Varje kommentar tillhörande den IP-adressen är negativt riktad emot mig. Jag lägger helt enkelt bara ihop 2+2. Jag kan ta kritik men finner endast positiv och konstruktiv kritik till någon nytta. Om du verkligen inte går in för att kritisera mig med elakheter så ska du inte behöva bortförklara dig med " jag menar verkligen inte att låta elak...". Elakheter är inte till nytta för någon. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-11 / 13:58:32
Postat av: Ellie

Men det hör inte till saken? Det går tillbaka till det jag sa förut, Jag har rätt att ställa en fråga. Om jag väljer att ställa den under ett, två , tre eller hundra olika namn är väl ändå upp till mig? Dessutom så har jag sagt att jag inte menar att låta elak utan jag bara undrar så vart kommer det in i bilden??

2013-05-11 / 23:28:17
Postat av: Ellie

Men jaja, jag lägger ner nu, Vi kommer ingenstans med det här i alla fall. Jag har bett om ursäkt och jag kan be om ursäkt igen ifall det är det du vill. Förlåt, jag mena aldrig att låta "negativ" eller "elak" jag hade bara en fråga som va tvungen att komma fram. Från och med nu ska jag lungt och sansat scroll förbi dina inlägg utan att kommentera.

2013-05-11 / 23:47:35
Postat av: Sandra

Hej. Jag undrar hur du hittar kläder med värdefulla/ ovanliga märken som tex, kläder från moral kiss, voile holiday, young hollywood osv. Dessa affärer har inte "flikar" eller vad man nu kan kalla dem för. Så jag undrar bara hur du hittar dessa plagg? Söker du på färger kanske? Vore kul att veta. Tacksam för svar. :)

Svar: Young Hollywood finns faktiskt som märke i bazaaren. Men just de plaggen i detta inlägget med märkena Mortal Kiss, YH och Voile Holiday hittade jag hos personer som skickade broadcast x) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-13 / 18:54:07
Postat av: Jessica_hamby1

Jag måste bara lämna in en trevlig kommentar efter alla tråkiga.
Jag älskar dina starbazaar inlägg. Jag tycker verkligen om dem!
De visar att inte allt i bazaaren kostar 600sd, och att det faktiskt finns möjlighet till att hitta plagg för ett mycket billigare pris.
Det motiverar att gå till bazaaren och leta efter billigare plagg, och jag har lyckets!
Allt eftersom du, och dina bazaar-inlägg motiverade mig.
:)

Svar: Tack så mycket! Och roligt att höra att du lyckats fynda! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-14 / 09:02:59
Postat av: wilma.coolguld

Jag älskar dina bazaar inlägg men dock tycker jag att du kanske borde ha med mer sc plagg. Som dessutom är snygga och som kostar ett bra pris. :)) Älskar hela bloggen!!! Tack på förhand för svar... <3

Svar: Tack :) Snygga sc plagg är tyvärr lite svårare att hitta och ha råd till då man oftast måste betala 600 sc x) Men självklart söker jag även efter sc plagg! // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-21 / 14:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda