Vi är alla vackra.

Jag hämtar en halvliter glass ifrån frysen, kokar te, sätter mig i min säng. Har på en smått melankolisk, småtråkig film i bakgrunden och går in till ett chattrum. Jag har en ny outfit, ny frisyr, en aning ogenomtänkt "high fashion". 
Efter fem minuter inser jag att någon försöker kontakta mig i chattrummet. Eller ja, två personer. I två olika chattrum. Och i min gästbok.
 
Orden lyder: 
"Otroligt ful du är."
"You're wierd."
...samt några andra påhopp ifrån provokativa stardollies jag inte vill skriva om. 
Först lyder min fråga "Har jag gjort något för att förtjäna detta?".
Men sedan inser jag att frågan borde vara "Varför gör dem såhär emot mig?".
Jag har aldrig tagit åt mig, jag har självinsikt och jag har mina egna principer... Men varför? 
För att jag försöker hitta egna vägar? För att jag tycker om att skapa mina egna gränser när det gället utseende? 
Och tror många ungdomar, äldre och yngre, att man ska behandlas så här när man ser ut som jag gör? 
Självinsikten i mig säger att jag är fin, precis som alla andra är på sina egna vis.
 
Så lova mig, alla läsare. Ta inte emot negativ kritik när ni innerst inne vet att ni inte gjort något fel.
Jag har skrivit om det här förrut, och jag skriver om det igen.
Karman kommer förr eller senare att ta dem. 
 
Jag står för vem jag är.
B.Lawless
 
 

Kommentarer
Postat av: Mondu

SÅÅ fint! :)

2013-05-06 / 16:09:01
Postat av: mella

vacka ord kommer alltid att vara sanningen vilket svider för de som har fel;) fortsätt ara den du e livet e kort för att vara någon annan

2013-05-06 / 20:03:32
Postat av: Anonym

Så fint skrivet!

2013-05-06 / 20:50:31
Postat av: Y0lo.

Kan du skriva vilka det var till mig? är 90% säker på vilka det är som skrev så till dig för det var några som skrev massa skit till mig förrut i flera chattrum.

2013-05-06 / 20:58:05
Postat av: LittleMe

Livet är för kort för att ändra på vem man egentligen är. Även om man byter stil, smink osv. så kommer man alltid vara samma person inuti ;)

2013-05-06 / 21:36:53
Postat av: Hotornot98

Jag ser ofantligt mycket upp till dig och din stil. Du inspirer mig och säkert många fler! Peace.

2013-05-06 / 21:54:54
Postat av: babel456

Du är ju jätte fin, själv så skrattar jag bara när jag får negativa komentarer. ;)

2013-05-07 / 05:34:28
URL: http://runawaymirran.tumblr.com/
Postat av: Anonym

vad betyder karman?

2013-05-07 / 19:30:36
Postat av: maskaran

Tycker inte om chatrummen, det är alltid någon osäker barnslig person som ska skriva elaka kommentarer om andra. Så irriterande.

2013-05-09 / 02:20:07
Postat av: DanceOurTearsAway

Wafaan? Har din medoll blivit slagen i ansiktet? För jag ser värsta blåmärkerna i facet.

Svar: Motmänniskan slår återigen till. Kan du stå för vad du säger?
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-18 / 20:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda