Vad går Stardoll ut på?

Har inte vi alla redan, omedvetet, listat ut vad Stardoll går ut på? Enkelhetens människor. Alla likadana, bortsett ifrån alla detaljer som skiljer dem åt. Samma tankar - olika resultat. 
Bevisligen, är det ofta ni ser personer som får er tänka "wow, han/hon måste vara något extra". Borträknat ifrån pengarna de slösat på sin virtuella internetfasad, of course. 
Har ni någonsin funderat på hur dryg den där pageklippta flickan med platåskor är, som står i hörnet i ett partyrum i väntan på att någon ska prata med henne? Hur hon talar i metaforer, använder rent språk att det får er att må illa? Att vad hon säger inte stämmer ett dugg? Men bara för att ni aldrig riktigt tänkt till? 
Har ni tänkt på vad ni säger till människor? 
Har ni tänkt på hur ni behandlar människor när ni faktiskt finner dem annorlunda? "eeeh asså va ?". Hur ofta man hör samhället använda det språket. Ett språk fyllt med nonchalans, ägandeskap och bara fyller rummet med osynligt hat som bara en del kan spåra upp med näsan. 
Människor som aldrig har varit äkta emot sig själva. Aldrig hittat sig, lever det liv folk ber dem att leva. 
Har drömmar bestående på andras tankar, är som andra önskar. 
 
Var ärliga emot er själva. Var alltid ärliga.
 
Stardoll är när man hittar personen som delar samma tankar, som kan förstå, hålla med och visa sina perspektiv på allt.  Som inte handlar om fasader, småprat utan bara... rena sanningar. Inspirerar varandra. Och uttrycka sig kreativt. 
B.Lawless

Kommentarer
Postat av: LabradorGirl

Du skriver så himla bra, allt du skriver är sant och det når ens hjärta och får en tänka efter.. Underbart! <3

2013-03-20 / 19:27:27
Postat av: LovisaDanceStar

Har en kompis på stardoll som är exakt som texten... Varje gång jag försöker att starta en riktig konversation med henne svarar hon inte. De få gånger hon pratar med mig skriver hon bara: VOTE ME 5/5 AND I'LL GIVE YOU A COOKIE!!!

2013-03-20 / 19:31:00
URL: http://poem.bloggo.nu
Postat av: babel456

Du skriver alltid så bra saker. =)

2013-03-21 / 05:45:18
URL: http://runawaymirran.tumblr.com
Postat av: LoveLuckyLady

Jag håller verkligen med, du är så sjukt bra på att sätta ord på saker som man någon gång har tänkt på! Men jag blev lite misstänksam när du beskrev "den pageklippta flickan med platåskor", min medoll ser nämligen ut så just nu, men jag antar att jag bara är paranoid...

Svar: Tack för kommentaren! Människor kan tolkas på så många olika sätt. Jag beskriver mig i tysthet som den pageklippta flickan med platåskor, och att vad hon säger inte stämmer ett dyft för dem som aldrig förstökt.
Den pageklippta flickan är ett synonym till alla som förstår textens innebörd.
stardollzerosv.blogg.se

2013-03-21 / 13:36:45
Postat av: LoveLuckyLady

Ja, jag förstår. Jag tog det inte personligt!

2013-03-21 / 16:28:27
Postat av: Laretta_87

blablabla, jag dömer inte folk över hur de är eller ser ut. Det är bara så att jag pratar med de som är mest sociala. Kanske de "pageklippta dockorna med platåskor" måste komma mer fram och prata.

Svar: Tro mig, dem pratar.
stardollzerosv.blogg.se

2013-03-24 / 09:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda