Svar på frågestunden - B.Lawless

Vad vill du jobba med i framtiden?

- Design, arkitektur, mode, journalism, psykologi. Nej, okej. Jag vill illustrera. Bli konstnär.

Har du haft några andra bloggar förrut?

- Yes sir! Just nu har jag min egna blogg som jag uppdaterar ibland.

Vilken typ av roll har du i din klass?

- Ensamvarg med civilförsvar

Vad är det roligaste och dåligaste med stardoll zerosv?

- Det roligaste med Stardollzerosv är alla projekt vi har och gemenskapen. Det dåligaste... det finns faktiskt ingenting dåligt med Stardollzerosv.

Är det jobbigt att vara tvungen att blogga hela tiden?

- Inte alls, jag gillar att alltid ha projekt och att kunna uttrycka sig kreativt och få bra respons.

Vem är din förebild?

- Violetta Ell.

Du gör ju makeup tutorials och jag undrar hur man filmar sin datorskärm sådär som du gör?
- Jag laddar ner HyperCam gratis. Det är ett program som filmar skärmen.
Vilket är ditt favoritmärke på stardoll?

- Archive och Antidote.

Men berätta också vilket ditt favoritmärke i verkliheten är?

- Jag älskar Vivienne Westwood, Meadham Kirchhoff, Betsey Johnson, Miu Miu, Jeremy Scott... Men om jag ska välja en favoritaffär så måste det vara Beyond Retro. En butik fylld med vintage-kläder.

Vilken är din favoriträtt?

- Choklad.

Varför heter du B.Lawless? Står det för något?

- B. Lawless uttalas Be Lawless, vilket är ganska spontant och rebelliskt. Precis som jag. Jag måste svara att B. Lawless faktiskt är min signatur.

Hur hittade du din stardoll"stil"?
Mode handlar inte om att efterlikna, mode handlar om att återskapa. Jag köper plaggen jag verkligen gillar och tror kan klä min medoll. Lite retro, 70-90's. Väldigt indie måste jag erkänna.

Hur många gånger har du varit ss?
- Så fort mitt superstar går ut.

Föredrar du ss eller icke ss?

-Superstar ger en mycket mer fördelar så jag föredrar det. Försöker se till att det blir valuta för pengarna.

Varför signerade du inläggen med Princess Consuela Bananahammock och varför valde du det nammnet? 

- Blev trött på att vara den tråkiga B.Lawless som folk bara kriticerade. Jag ville vara ingenting. Så jag blev anonym för ett tag. 

Nämn två bra grejer och två dåliga grejer med stardoll?

- Två dåliga saker - stardollars tar slut rätt fort, människor blir kända pg a antalet pengar dem slösar på Stardoll. Två bra saker - man kan vara precis hur man vill och uttrycka sig. Kreativitet är viktigt.

Vad gillar du för musik?

- Indie. 
Gillar du One Direction?

- Inte riiktigt min musikgenre.

Vad tycker du om affärerna young hollywood, LE och antidote? Vilken av de är din favorit och varför?

 - Även fast plaggen är begränsade och dyra så brukar jag bli så inspirerad utav kollektionerna. 

Varför bytte du medoll alltså från fin förra och nu, B.Lawless?

- Jag var så trött på namnet på min förra medoll. Ville börja om på nytt.

Om du fick välja, skulle du se ut som din medoll?

- Absolut. 

Hur klarar du vara så unik som du är trots allt? (med tanke på att du troligtvis fått enorma hatkommentarer)

- Närå, jag är jag och mår inte bra om jag är någon annan. Hellre hatkommentarer för den jag är än berömmelse för den jag inte är. 

Vem är den mest kreativa medollen på stardoll?

- Alhane. 

Choklad eller Lakrits

- Choklad. Lakritscholklad. 

Storstaden eller Landet

- Landet.

Fjärliar eller spindlar

Spindlar. Jag är otroligt rädd för fjärilar.

Justin Bieber eller One Direction

- Potato or potato


iOs eller Android

- Android

Facebook eller Twitter

- Facebook


Blogga här eller på stardoll

- Stardoll

Gillar du Pretty Little Liars? 

- OM jag gör! 

Gillar du ostbågar? 

- Nej, jag har liksom lite problem med det. Liksom sniglar, champinjoner och kött.

 Vad har du för favoritspel? 

- The Sims 3 och spindelharpan (nybörjare). Haha. 

Gillar du Demi Lovato? 

- Finner henne inspirerande men jag har aldrig hängt upp mig på Disney-hyllan.

Vilket är ditt favorit ämne i skolan? 

- Bild, engelska, svenska. 

Vad gillar du mest med dig själv? Både i verkligheten och på stardoll. 

- Migigheten. Jag är jag varsomhelst.

Vilket är ditt favorit klädesplagg? 

- En stor mörkblå tröja jag knyckt av pappa.

 

B.Lawless


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad här hänt med din docka på stardoll? :O

Svar: Ingenting.
stardollzerosv.blogg.se

2013-03-22 / 19:06:24
Postat av: babel456

Det känns som att jag nästan läste om mig själv, tycker att du och jag är ganska lika. =)

2013-03-23 / 07:58:02
URL: http://runawaymirran.tumblr.com
Postat av: Anonym

I och med att jag skriver det här anonymt, tänker jag inte vara försiktig eller tona ned vad jag tycker, eftersom det handlar om mig själv. Förlåt för er som läser det här att ni får ta del av frustration som inte borde påverka er men här är det i alla fall.

Jag vet inte vem jag är, men det ger mig ångest att se mig själv i andra. Du, B.Lawless, är en av de människorna jag ser upp till. Kreativitet, humor, åsikter och intelligenta tankar och värderingar.

Och det gör mig trött att se hur mycket jag känner igen mig i, till exempel, den här frågestunden. Mycket möjligt att det beror på rädslan att spendera hela mitt liv och nara hitta mig själv i andra, hur jag hade 'velat vara'.

Du är kreativ och underbar, och jag respekterar dig något oändligt.

Förbannad på mig själv för att jag känner mig känslig, förvirrad och korkad.

Tack för mig.

Svar: Jag blev faktiskt väldigt glad utav din kommentar!! Jag vill tipsa dig om känslan av att alltid ligga ett steg före. Kan man inte övertyga dem, förvirra dem. Ha skäl till allt du gör, och improvisera. - B.Lawless
stardollzerosv.blogg.se

2013-06-09 / 22:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda