Kategorier

De flesta människor har alltid, troligtvis ovetandes, befunnit sig i en och samma bubbla, och de flesta av oss har en och samma tankesätt, med varierade detaljer självfallet.
 Människohuvudet fungerar så, och likaså förnekar mänskligheten mitt påstående.
 
Genom en åskådares ögon är Stardolls medlemmar uppdelade i kategorier, med varierande detaljer som sagt, men åh, ändå så kusligt lika! 
 
Om du hittar en beskrivning som passar dig själv här, var inte orolig. Du är inte den enda. 
((Och jag är definitivt inte partisk.)) 
 
  1. Väldigt många tjejer har ovetandes denna roll, kanske inte sticker ut så mycket. Hänger ofta i chattrum. Långt hår, solbrända, långa ögonfransar. Brukar framförallt vara kära i alla möjliga pojkidoler och beundrar Disney-stjärnor. Gillar glitter och har väldigt färgsmyckade rum. Lite överarbetade ansikten. Gillar att slänga ut personer dem inte tycker är fina ur chattrum. 
  2. Killarna, som följer med i samma Barbie-paket. Solbrända, rufsigt men friserat hår, ofta bar överkropp. Hänger i chattrummen. Tappat räkningen på virtuella flickvänner. 
  3. De lite mer sofistikerade tjejerna med minimalistiska, liknande rum som de flesta andra. Väldigt mycket gråskalor och en hel del vitt. Brukar ha många beundrade vänner som älskar deras egna stil. 
  4. Samlare, många saker i sina rum. Brukar bygga upp dem som olika världar och scener, mycket glitter, ofta galaklänningar och den kraftigaste överkroppen. Stort leende, en del smink. Stora örhängen. 
  5. Personerna som bara känner "skit i det här" och gör som dem vill, improviserar, leker med olika lookar, föredrar äldre musik eller är helt anti-radio. Kan vara en aning rebelliska. Kan känna sig olämpade för Stardoll men stannar kvar ändå.
  6. Personerna som lägger stora summor pengar på virtuell framgång, äger massvis med saker, blir ofta Covergirls och är förebilder för flera tjejer. 
  7. De en aning äldre medlemmarna som ser mer potential i Stardoll, kanske framgångsrika inom StarDesign eller har skapat fram realistiska medolls med skuggor. Många köper deras saker.
  8. Fanatiker av den japanska industrin. Popiga rum, färgglada frisyrer, stora ögonfransar, glasögon, mycket djur. Cupcake-cult, kawaii.  
  9. Konstnärer. Använder Stardolls funktioner till fullo. Finner skönhet i sånt som man aldrig sett förut, hittar sätt att göra saker ännu bättre. Inspirerar, har funnits på Stardoll länge och har absolut en kategori för sig. Sätter sin medoll i olika situationer som kan berätta historier.
  10. De som stannat på Stardoll länge, har mycket gamla saker och utav få skäl fortfarande finns kvar trots att dem har en svag känsla av att det förändrats för mycket. Stannar helst för sina vänner och den nya potentialen dem hittar bland andra.
Det är så flera av oss ser på Stardoll. Visst finns det mer kategorier, och ni får gärna fylla i. Kände ni igen er?  Dem säger att vi är unika, men det är vi inte.
Garanterar det utan att dra alla över samma kam. Det är bara vår hjärnkapacitet som försöker lura oss. 
Sedan inser vi att vi alltid missat någonting.
 
Hoppas några av er får uppleva det någon dag. Men inte än. 
Jag vet hur mänskligheten funkar och hur den reagerar på ren fakta kring den själv. 
 
//Princess Consuela Bananahammock

Kommentarer
Postat av: Babel456

Tror jag nog blir den där nummer 10. =)

2013-02-21 / 07:52:14
URL: http://mirandasfotovardag.blogg.se
Postat av: lilla_sommar (embla)

Jag kan inte hitta mig själv... :(
Men jag känner däremot igen alla kategorier ^^

2013-02-21 / 13:37:47
Postat av: Lizzie

Jag håller med, men jag vet nt om jag gör de att jag inser samma sak elr om det är för att jag vill vara annorlunda. Dock kände jag nt igen mig, men det spelar ingen större roll.

2013-02-21 / 14:36:32
Postat av: Anonym

Vilken är det som passar dig då? =)

Svar: Nummer fem.
stardollzerosv.blogg.se

2013-02-21 / 17:20:25
Postat av: m-moa-a

jag är nog en blandning ;)
men vem är du?

Svar: Fem.
stardollzerosv.blogg.se

2013-02-21 / 20:03:50
Postat av: maskaran

Solklart är jag tian!Dock har jag inga vänner kvar på stardoll... Tycker mest stardoll är kul för att jag älskar att klä ut mig och sminka mig men har varken ork eller de material som krävs att gör det irl, använder mig av stardoll istället.

Tycker det ändrats för mycket, älskade enkelheten, hur alla hade samma förrutsättningar att tjäna pengar och att det inte var sådan massproduktion av nya saker hela tiden, omöjligt att leta åt något speciellt plagg då det finns så mycket, går inte att hitta bland kläderna. Listan skulle kunnas göras lång då det gäller de saker som försämrats, tex hur stardoll ger mycket bättre förrutsättningar för de som betalar och gör att de icke ss får det mycket sämre.

Men men, man har väll inget val. Vill man vara med i leken får man leken tåla...

2013-02-21 / 21:38:26
Postat av: elle__1998

Tänker ungefär så, jag känner igen alla kategorier och håller med om att vi inte alls är 100% unika. Själv tycker jag inte att jag passar in helt i någon kategori, men jag känner igen mig till viss del i nummer 5.

2013-02-21 / 21:47:27
Postat av: sarinasauma

Jag är ett emo och inget stämde med mig

Svar: Klassas utseendemässigt som kategori nr. 8.
stardollzerosv.blogg.se

2013-02-22 / 22:20:58
Postat av: Smiledrawing65

Jag är nog nummer 5 eftersom jag leker oftas med min gubbe

2013-02-23 / 21:36:33
Postat av: love_bonnie

Klart nr 8! Enhörningar, glitter och färg i största almännhet...

2013-02-24 / 20:30:45
Postat av: Didilina10

Man kan väl säga att vi alla är samma men i olika ord, olika kroppar och olika versioner.

2013-02-27 / 13:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda