Angående mina bazaar inlägg

Jag fick en intressant kommentar med lite åsikter och framförallt en fundering.
Jag har absolut inget emot denna personen, utan denne har all rätt att undra.
Men den fick mig liksom till att funder över om alla verkligen förstår syftet med mina bazaar inlägg...
Så jag tänkte att jag svarar öppet på den i ett inlägg och så kan ni sen, om ni vill, kommentera vad ni har
för åsikt om mina bazaar inlägg.


Jag tycker att det är synd att du bara kan se en negativ sida av mina inlägg.
Jag var dock själv osäker i början på om våra läsarna ens skulle vilja se denna typen av inlägg,
men jag har faktiskt fått mycket positiv respons.

Poängen är att visa och lära ut att plagg i från de mer kända märkena som t.ex. LE, DKNY o.s.v. (som jag inte kan ett smack om) inte behöver vara de plagg som i huvudsak är de mest värdefulla och som man skulle tjäna mest på.
Utan att plagg i från de mer "vanlig butikerna", som man egentligen kanske hade klickat förbi, skulle kunna vara minst
lika värdefulla.

Personligen så får jag inte ut någon annan nytta av inläggen mer än den positiva responsen och att få uppdatera om
något som jag tycker är roligt. Inläggen tar tid att göra och det är farligt att visa hur lite/mycket stardollars och vilka plagg
man kan tänkas äga av risk för att bli hackad.

De som uppskattar mina bazaar inlägg tror jag helt enkelt gillar att se vilka plagg som kan vara fynd och att de i sin
tur blir upplysta om vad plagg faktiskt kan säljas för. De blir motiverade till att själva kolla lite extra nästa gång som
de besöker bazaaren. Jag själv har alltid tyckt att det varit roligt att se inlägg om vad andra har fyndat och hör gärna
i från mina vänner på stardoll om deras fynd.

Man kan inte vara alla till lags och jag är därför fullt medveten om att alla inte kan uppskatta mina inlägg, så därför gör
jag bara ett bazaar inlägg i veckan. Och ett inlägg i veckan kan ju inte vara det krångligaste att skrolla förbi om man inte
är intresserad?
Sen är vi ju även tre stycken skribenter som behöver få fylla bloggen med sånt som vi personligen tycker är lite roligare
för att få lita variation till att kunna fortsätta med samma, gamla, vanliga inlägg som nyheter och gratis saker.
Om inte B.Lawless fick ge utlopp för lite åsikter och sin kreativa sida så skulle hon tröttna. Om inte allan. fick köra sina modeinlägg så skulle hon tröttna. Jag har efter tre år tröttnat på att bara uppdatera om nyheter, gratis saker och gömda saker och behöver få göra något som intresserar mig, vilket är bazaaren. Variationen på våra inlägg är nödvändiga för
att kunna driva bloggen.
// RosaSmurf

Kommentarer
Postat av: Clara

Måste säga att dina bazaarinlägg är några av mina favoritinlägg x.x Saken är ju att man faktist kan få veta hur mycket saker kostar, om det är sällsynt och värt att köpa om man hittar ganska billigt.

Svar: Tackar :) Precis. Jag fokuserar ju nästan bara på de mer "random" plaggen. Det kan ju vara så att jag hittar ett plagg som jag berättar/visar att det går att sälja för så här mycket, och så visar det sig att man själv kanske äger det plagget och inte alls hade någon aning om dess värde. Jag har sålt många plagg på tok för billigt och i efterhand när man upptäckt vad de egentligen är värda så känns det väldigt surt xD // Rosasmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-27 / 17:57:53
Postat av: RiRi4325

Jag måste nog hålla med personen ovan. Jag ser inte riktigt poängen med dina starbazaar inlägg. Jag tycker det är bra att du tog dig tid att svara och jag förstår vad du försöker säga med som sagt jag ser inte någon mening med inläggen. Jag blir inte arg på dom, jag tycket bara att dom är lite poänglösa.

Svar: Jag vet inte om du är SS eller inte, men jag tror att om man är den som är SS lite då och då och kan använda bazaaren fullt ut så finner man nog inläggen till mer nytta. En RosaSmurf år 2009 som aldrig trodde att hon skulle vara SS och kunna använda bazaaren hade inte funnit inläggen till lika stor nytta. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-27 / 18:12:47
Postat av: Anonym

Jag älskar dina starbazar-inlägg!

Svar: Tackar! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-27 / 20:04:26
Postat av: Anonym

Jag tycker personligen att dina bazaar-inlägg är sjuuult bra och jag inspireras verkligen av dom! Jag har blivit mer motiverad att kolla lite extra i bazaaren och ibland fyndar jag saker! Jag tycker om att du lägger upp sånna här inlägg, för dom är verkligen bra. Jag älskar förstås alla andra inlägg här också, men dina bazaar-inlägg tycker jag väldigt mycket om. Jag tycker om att se för hur mycket man kan hitta kläder och hur mycket man kan sälja dom för osv... :)

Svar: Tackar! :) Kul att kunna hjälpa till 8D // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-27 / 20:52:24
Postat av: Josefine_123

Själv gillar jag dom inläggen. Jag tycker det är ett bra sätt för läsarna att se hur mycket ett plagg egentligen är värd, så att man inte går och köper något som har ett alldeles för högt pris! Och du som skriver inläggen vet ju också vad du håller på med, tror nog inte du skulle gå och gissa dig fram till hur mycket saker och ting är värda. Och det är inte många som vet det och har en sådan koll som du.
Och dessutom blir jag lite mer som peppad när jag läser dina fynd-inlägg. Jag känner mig mer till mods att söka i bazaaren och jag kanske också lyckas med att fynda något plagg! Ibland går det, ibland inte. Hehe;)
Men jag tycker du ska fortsätta med dom inläggen, tror nog många uppskattar dom inläggen.

Svar: Tackar! :) Jag är ju självklart ingen expert, men så mycket tid som jag ägnar i bazaaren så hinner jag se och ta till mig en del. Och när jag var nybörjare i bazaaren så var jag så sjukt osäker på om jag gjort ett fynd eller inte. Då behövde jag verkligen någon som berättade för mig vad plagg kunde säljas för, så jag frågade konstant en av våra tidigare skribenter xD // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-27 / 21:15:36
Postat av: lillajag

dina bazaarinlägg är jättebra! de är annorlunda och kreativa, och ger mer liv åt bloggen. jag måste säga att bloggen är mycket mer levande nu med en större variation av inlägg!

Svar: Tack så mycket! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 10:12:22
Postat av: _Marielle_

Jag tycker att det är jättekul att se vad de olika plaggen är värda. Sluta inte med dem!

Svar: Tackar! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 10:28:43
Postat av: Isabelle

Jag gillar dem jättemycket!Jag ser möjligheter i att det faktiskt finns billiga och fina saker i starbazaaren.

Svar: Tackar! :) Ja. Ett värdefullt plagg kan ju vara ett som inte tar så mycket uppmärksamhet. // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 11:46:09
URL: http://fames.se/isabelle
Postat av: Ultipulti_

Fortsätt med dina inlägg! Jag älskar att se ifall jag har något sällsynt i min garderob ;)

Svar: Haha! Alltid roligt om man gör en sådan upptäckt! Har du hittat något i den som var värd mer än vad du kunnat tro? :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 13:19:00
Postat av: Nonno1

Jag tycker du ska fortsätta med dem! För jag är inte SuperStar och finner inläggen intressanta. Jag har själv tröttnat på alla gratis saker som man måste använda proxys till. Jag ÄLSKAR dina inlägg och man får ett litet lyckorus när man ser att ett av sina egna klädesplagg är värd en hel del och man känner sig lite småstolt. Och likadant så brukar jag anteckna de olika till nästa gång jag blir superstar.

Dessa inlägg är riktigt intressanta tycker jag och man ser stardoll på ett annat sett. Men tror detta kan anspela på åldern också. De äldre kanske tycker detta är intressantare...? Jag vet inte. Men dessa inlägg är bra. PUNKT.

Kram!

Svar: Tackar! :) Något särskilt plagg du upptäckt som är värt mer än vad du kunnat tro? :DJag kör också på lite anteckningar ibland!
Kan vara så. Men det kan nog även bero på om man köper stardollars eller inte. Jag köper ju inte sd och måste därför göra fynd för att kunna tjäna ihop lite sd :'D // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 13:28:58
Postat av: -

Sluta inte med dina bazar inlägg, det är anledningen varför jag går in på eran blogg!! :) Så synd att folk ska vara så negativa om de inte gillar det så gå inte in på bloggen och lägg ner negativ energi! kramar och längtar till nästa inlägg :D

Svar: Tackar! :) Kommer fortsätta med dem så länge jag orkar x) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 16:26:27
Postat av: Sandra

För mig är det just dina bazaar inlägg som gör att jag går in på den här bloggen. Blir nästan lite ledsen när någon klagar på dem. Jag tycker att det är jätte kul att se och läsa om vad du har fyndat. Och se vad plaggen kan vara värda. Jag hoppas värkligen inte att du slutar med att lägga upp inläggen. :)

Svar: Tackar! :) Jag tänker hålla på med så länge jag orkar x3 // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-28 / 22:29:48
Postat av: c:

neeej!! det är dina starbazaar fynd som är roligast det är därför jag besöker bloggen!!

Svar: Tackar :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-29 / 19:59:58
Postat av: sara_ida

Vilken tråkig kommentar. Vad var poängen med den liksom? Folk har olika smak och även om hen som skrev den inte gillar de inläggen så är det ju bara varsågod att bläddra förbi!

Det jag skulle komma till är att jag ÄLSKAR dina bazaar-inlägg, helt klart de inlägg jag tycker bäst om på bloggen. Så sluta inte med dem är du snäll! :)

Svar: Tack så mycket! :) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-04-30 / 00:01:36
Postat av: Anonym

slutaaaa aldrig med Starbazaar inläggen omg älskaaaar de!!! :D

Svar: Haha, tack :D // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2013-05-02 / 21:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda