Så får du små bilder i din presentation

Det är några som har undrat hur man får små bilder i sin presentation, som jag har. Så, jag tänkte visa er hur man gör det nu. Hoppas ni förstår, annars är det bara att fråga!

Steg 1:Gå till din presentation och klicka på "Ändra", skrolla sen ner lite och klicka på "Bifoga: Från mina sparade bilder"


Steg 2: Ett pop-upp fönster kommer nu att komma upp. Klicka på "Kamera". Då kommer alla dina bilder som du har tagit att komma upp. Klicka på bilden som du vill använda.


Steg 3: Nu kommer din bild att komma upp i rutan där du ändrar din presentation, men den kommer att vara stor. Högerklicka på bilden och välj "Granska komponent"


Steg 4: Nu kommer en grej nere på sidan att komma upp. Under "Styles" så ska du skrolla längst ner, tills du ser att det står "Metrics" och några andra grejjer under. Klicka på "Metrics".


Steg 5: Nu kommer se några olika rutor i olika färger. Det är siffrorna i den blåa rutan som du ska ändra på. Beroende på vilka siffror du skriver så kommer bilden att bli olika storlekar, du kan testa dig fram lite och sen se vilken storlek du vill ha. Bilderna i min presentation är storlek 100x67.


Steg 6: Nu är det klart! Din bild är mindre! 

/Didilina10
Och nej, all din text som du redan har kommer inte att försvinna, det var bara jag som tog bort min så det skulle bli lättare att se.

Kommentarer
Postat av: Prinka-99

Bra förklarat =)

2012-09-02 / 10:46:02
Postat av: Februari-

Men kan man inte bara förminskade utan att göra så?
Man laddar upp bilden,klickar normalt på bilden så är det åtta vita fyrkanter på hörn och sidorna. Sen så bara drar man ihop det.

2012-09-02 / 11:01:31
Postat av: Februari-

Men jag undrar om hur man kan göra bakgrunden helt svart eller i en annan färg. Om du kan, kanske du kan visa? :D

Svar: Man kan göra på olika sätt! Jag kanske kan lägga ut ett inlägg om det, vi får se. Annars kan du söka på youtube, det finns massa tutorials där! /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-09-02 / 11:07:29
Postat av: Hejsan Svejsan

Tack för tipset, själv så har jag ingen presentation. ;)

2012-09-02 / 11:41:33
Postat av: svea123456789

ser enkelt ut :) har aldrig sett sånt förut :P

2012-09-02 / 15:11:48
Postat av: Manar

Man kan ju göra det MYCKET enklare på Mozilla Firefox, välj bilden, klicka på den och så kommer det bara komma en sån här sak där man kan förminska och förstora! :D

2012-09-03 / 19:45:43
Postat av: skitungeeen1998

Jag har windowa 7 och för mig finns det ingenstans det står granska komponent. Hur gör man då? :(

2012-09-09 / 02:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda