Hysterin kring MSW

Hela tiden på Stardoll så spammas det och det görs reklam. I gästböcker, i chatten, på meddelande, i klubbar och till och med i vänförfrågninar. Men nu när MSW har dragit igång så är det ju helt galet, som om alla på Stardoll har blivit till yra höns. Folk spammar och spammar mer än nånsin.
 
Själv så tycker jag att detta med MSW har blivit en för stor deal. Visst, man får väldigt fina priser, men för att vinna de så måste man ju nästan göra sig av med lika mycket som allt det där är värt på broadcast. För om man inte broadcastar ihjäl sig så har man faktiskt inte en så stor chans. Exempelvis personen som ligger 1:a på "Mest aktiva broadcastare", hon har skickat 1283 meddelanden. Och 1283 gånger 5 blir 6415 stardollars. På en dag. Sen för att få tillräckligt många röster så måste detta göras varje dag, i några månader. Alltså förstår ni hur mycket pengar det blir?

Så att vinna för en odödlig människa är i princip omöjligt. Men det är ju detta som Stardoll vill, att folk ska köpa nya stardollars bara för att kunna broadcasta ihjäl sig, så att de tjänar massa pengar. Värdet av de priser som de ger ut är ju ingenting jämfört med hur mycket de får in.

Men om man vill komma till semifinalen så är det ju spammandet som gäller. Och det är den här biten som är helt sjuk. Jag tror att de senaste 5 sidorna i min gästbok är bara reklam för MSW. Sen som lillelilleskutt påpekade i sin blogg, så är det flesta såna meddelanden där det står t.ex "pretty 5/5 + MSW Please do the same and vote me for MSW :D". Självklart så är det ju typ ingen av dessa som faktiskt har röstat, de kopierar ju bara samma meddelande. Sjukt irriterande.

Men vad ska man göra? Det är bara att vänta till Stardoll har avslöjat semi-finalisterna så är det värsta över.
/Didilina10

Förresten så verkar det som att semi-finalisterna, finalisterna och de som vinner t.ex "Miss Sweden" eller "Miss Europe"  inte får några priser? Det står i alla fall bara priserna till 1:an, 2:an och 3:an.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad skönt att fler håller med mig. Blir så sjukt irriterande. Särskilt när folk som inte ens har tagit sig tid att styla sina medols i något annat än gratis msw kläderna, då blir det ju inte personligt, jag röstar bara på folk jag faktiskt tycker är värda att vinna.

2012-09-02 / 22:07:44
Postat av: MileyCyrusCity

tycker också det är lite jobbigt att folk spamar sönder stardoll :/

2012-09-03 / 10:08:15
URL: http://www.MileyCyrusCity.blogg.se
Postat av: nowhere.com

Tack o lov att det bara inte ä jag som irriterar ihjäl mej på det -.-! jag ä så trött att bli spammad på partyn, chatten (av random människor), gästboken till och med i vänförfrågningar!!!! >:(

2012-09-03 / 20:18:44
Postat av: elle__1998

Du skrev att en hade skickat 1283 broadcastmeddelanden. Hehe nu är det ännu värre.. För någon dag sedan så var det någon som hade skickat över 2000 broadcastmeddelanden om jag inte minns fel. Galenskap? x''D

Svar: Haha, ja hjälp asså! Helt sjukt vad folk gör för det :o /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-09-03 / 23:13:05
Postat av: amanda_rocknos

Jag tycker att det är riktigt läskigt med MSW. Tänk hur många som blir sura och slutar bara för att man inte vinner. Kanske är det så också att det blir en massa avundsjuka stardollare som ville vinna och börjar att hacka vinnaren med sjuka saker? Jag tycker att MSW är en överdriven sak och tycker att det är helt galet. Bra att du skrev detta inlägg! Heja dej! (och alla andra som tycker samma sak ^-^)

2012-09-06 / 19:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda