Hur tänkte Stardoll här?

Detta är ett inlägg om åsikter, och om ni inte håller med mig så får ni gärna kommentera. 
Men ibland ser man saker på Stardoll, och man undrar verkigen "Hur tänkte dem här?". 
 
1. Jag förstår mig inte riktigt på denna jacka. Det går knappt att se att det är en jacka, och det känns mer som att tyget sitter huller om buller. Inte jättefin men inte heller jätteful. Den förvirrar, helt enkelt.
2. Jag har aldrig sett en kortare, plastigare och oanständigare kjol. 
3. Denna djurmönstrade top är ytterst olämplig för en sida med barn och ungdomar. Den ger fel vibbar.
4. Jag tror att fler har lite svårt för denna frisyr, den ser ut som en rejält tunn hockey-frilla. Jag har aldrig sett någon bära denna frisyr, vilket är tur.
5. Dessa brutalt vinklade ögonbrynen ger ansiktet en väldigt ondskefull känsla.
6. Ögonen passar perfekt till grimaser, men kanske inte funkar lika bra på allvarliga ansikten. 
7. Denna mun visar verkligen tandköttet!
8. Såna här dräkter borde allvarligt inte läggas upp på en hemsida som Stardoll. Varför stardoll, VARFÖR? 
9. Dessa blå, groteska små stövlar är egentligen riktigt söta, men vem skulle vilja ta på sig dem? 
10. Höga, illgula plaststövlar får mig inte att le, precis. 
11. Bisarra skor. 
12. Ibland framhäver Stardoll fler saker, och jag tycker att denna tröjan är hyfsat opassande. Inte bra. 
 
Rosanna_97

Kommentarer
Postat av: Lillelilleskutt

Håller med, det är faktiskt barb/ungdomar som spelar stardoll först och främst. Jätte många plagg är alldeles för "utmanande/sexiga" för att passa rätta åldrarna...Vad är poängen liksom? Att man ska lära sig att det är snyggt att vara sexig?

2012-10-07 / 22:14:59
URL: http://lillelilleskutt.webblogg.se
Postat av: Anonym

Jag håller med dig. Speciellt med håret, ser nästan ut som att hon har cancer och ja vissa kläder är så dåligt gjorda också, inte bara opassande. Bra inlägg :D

2012-10-07 / 22:38:17
Postat av: Alma

Jag håller inte riktigt med er. För det första, ni har era egna åsikter om saker. Men att börja kommentera och tycka illa om saker. Och hon som säger att hon är anonym, cancer? Det är inget du ska skoja om! Dom som har cancer kanske inte tycker likadant. Och jag tycker kläderna är ganska fina. Alla har sin egen stil. Sen finns det dom kläderna som är så ''sexiga''. Dom kanske inte direkt är lämpliga att finnas på ett spel som är till för barn. Men som sagt. Ni får tycka som ni vill. Men ni behöver inte kommentera det. Jag tycker inte illa om kläderna eller er. Men var snälla mot andra medlemmar. Eftersom andra som kanske gillar kläderna inte vill ha på sig dom. Jag hoppas ni kan försöka att tänka på det jag skrev. Ha en fortsatt trevlig måndag ^^

2012-10-08 / 15:33:32
Postat av: Lady-louie

2,3 och 8 han jag alltid undrat varför de finns på stardoll... Tycker det är lite opassande..

2012-10-08 / 16:53:32
Postat av: evil-baby

men VA sådana ögonbryna är fan snygga
irl med

2012-10-08 / 17:07:19
Postat av: elle__1998

Jag håller med dig om de "lätta" plaggen, alldeles för utmanande med tanke på att en stor del av stardolls medlemmar faktiskt är väldigt unga.. Har en liten 8-årig kusin som spelar stardoll, och jag vill verkligen inte att hon ska klä sin medoll utmanande och ha "fejkbröst" om ett par år bara för att de flesta tycker att det är "snyggt"... O_O

Resten av sakerna är väl upp till var och en, vissa tycker det är snyggt och andra inte. x)

2012-10-08 / 21:45:54
Postat av: hello8000 på stardoll

Jag gillade skorna. xD And i'm proud of it! Hahaha lol :3

2012-10-08 / 23:08:39
Postat av: Sarinasauma

8 är faktiskt fin det är såndär sak man har när man jagarmonster i filmer

2012-10-09 / 09:00:29
Postat av: Anonym

Kolla gärna igenom mina kläder, där finns en del.. olämpliga saker oxå. Och konstiga/fula.
Jag liksom samlar.. >_<
Typ. Det finns värre kjolar än 2an..
/ humlan-rumlan

2012-10-09 / 23:13:39
Postat av: fennris

Tycker att det är VÄLDIGT olämpligt, man får inte svära, och til och med inte säga slut i chatten, men dessa kläder, gör mig rädd... ._.
1. En sån där Strypdräkt som man har i psyket O_O
2.Läskigt kort kjol som man får gratis (Har jag för mig)
3.Helt enkelt Läskig....
4.Sjukt fult hår, ledsen att säga att jag sett en person med detta hår...
5.Ganska arga ögonbryn som defenetivt behöver plockas xD
6.Läskigt... Vem andvänder dom på en seriös gubbe???
7.Många liknade munnar finns, men ja, helt enkelt oacceptabelt
8. Den här e läskig av 3 andledningar
A) Ger fel intryck
B) E en strippande Jävul (man kan inte säga något av orden i chatten ens O.O)
C) Äcklig är den till halloween? O.O
9.Inte såå illa måste jag erkänna fint till kawaii gubbar
10.Vanliga FULA skor.. inte lika illa som 8 iaf...
11. Ja, opassande helt enkelt rakt igenom
12.... Jaa...Det finn ca 6 åringar på spelet skärper er -.- Styardoll...

2012-10-10 / 17:27:34
Postat av: Manar

Håller med dig på alla, utom på de blåa stövlarna, det finns ju lixom en "kawaii affär" för dem som gillar den stilen, har sätt många med dem där bootsen. Alla har ju olika stilar på stardoll..

2012-10-16 / 14:52:12
Postat av: Sweet heart

Stardoll brukar ju kopiera från kändisar..
Och det är inte bara 9 och 12 åringar som spelar Stardoll utan också vuxna.

8:an har dem kopierat från en kändis "Sarah Michelle Gellar" känd för sin roll som Buffy i "Buffy the Vampire Slayer" det är en Vampyr kostum.
Det är därför den ser lite Halloween läskig ut ;)

Kolla länken precis samma kostym.


Länk:http://www.zimbio.com/Sarah+Michelle+Gellar/articles/164/Sarah+Michelle+Gellar+Sexy+Vampire+Costume

2012-10-29 / 13:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda