Fyra nya butiker i starplaza


Det har kommit fyra nya butiker till starplaza som fått sin alldeles egna kategori!
I och med den egna kategorin så drar jag slutsatsen att de kommer att stanna ett tag.

Harrods, Chloé, Junior Gaultier och Rykiel Enfant är märken som finns på riktigt, vilket gör att plaggen genast hamnar i en högre prisklass på 10-28 sd, med undantag för de fyra tröjorna i Harrods som går på 50 sc.

Min åsikt om varje butik:


Harrods
Snygg bakgrund som även går att köpa i svit shopen, men tråkiga tröjor.
Men Harrods är bara själva varuhuset och inget märke så den ska inte kunna erbjuda så mycket i vilket fall som helst.
De för klädda provdockorna för 17 sd är inget som intresserar mig.
Dock så är ju klädhängarna för 5 sd riktigt snygga och speciella! De ska minsann införskaffas!

Junior Gaultier
Fåt lite höstkänsla av butiken, men de flesta av plaggen tycker jag inte är snyggt gjorda.
Den svarta tröjan med vita ränder har sämst passform och mycket annat ser så platt och tråkigt ut.
Sen är det så himla mycket olika ränder, mönster och tryck så man nästan blir snurrig.

Men jag lyckades hitta två plagg som jag skulle kunna tänka mig att köpa, och det är den randiga tröjan på tredje provdockan och den svarta klänningen på översta galgen.
Även här så hissar jag klädhängarna som också kostar 5 sd!
Skulle dock änskat att den fanns i två varianter. En med text i skulten och en utan.

Chloé
Här är plaggen lite bättre gjorda, tycker jag.
Känns dock inte som en sammanhängande kollektion. Man har några korta shorts, en kjol och en kort vid klänning som får mig att tönka på sommaren. Sen helt plötsligt kommer dessa jackor som ser ut att höra till en sen höst.
Plaggen i sig är annars väldigt klassiska, puffiga och vida vilket jag inte gillade.

Men jag lyckades hitta två plagg som jag gillade. Den första är den prickiga klänningen.
Nästa plagg blev en stor favorit, nämligen den grå klänningen som med sin design och allt glitter nästan ser ut att vara i klass med den första DKNY kollektionen!
Även här så gillar jag klädhängarna!

Rykiel Enfant
Mycket färg och roliga tryck som gör att man verkligen ser att alla plagg hänger ihop.
Jag är dock inte särskilt glad för allt det orange/röda. Men trots det så tycker jag att plaggen är väldigt fin och även den regnbågs randiga tröjan!
Jag behöver väll knappt nämna att jag hissar även dessa klädhängare? x)

Min åsikt överlag:
Roligt med så många nya butiker och tråkgt med alla dessa höga priser.
Nu efter att ha gått igenom varje butik så tycker jag verkligen att det fattas accessoarer som piffar upp!
Och den butiken som jag gillade bäst blir nog Rykiel Enfant för att jag tyckte att den var den enda som var en sammanhängande kollektion.

Vad är era åsikter om butikerna? Plaggen? Priserna? Avsaknaden av accessoarer?

// RosaSmurf
PS: Har ingen ny dator än

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att det var svinyrt!! Vem vill lägga utt 23 sd för en tröja egentligen? verkligen INTE jag!

2012-10-19 / 22:14:28
Postat av: Twinkly18

Min medoll har ganska klassisk och söt stil (denna månad)och jag tyckte mest om affären Chloé eftersom de har ganska fina plagg enligt mej, dock är det ganska dyrt men jag sparar ihop och köper det jag har råd med.
Bristen på accesoarer (och skor) är ju tråkig.

2012-10-20 / 08:20:48
Postat av: fennris

Ville bara tipsa om att man kan köpa provdockan i cholé i svitshoppen ganska billigt!

2012-10-21 / 15:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda