För er som undrar

 
 
Varför bloggar ni inte så mycket längre?
Den frågan kan vara svår att besvara då det är olika för oss alla.
 Jag, Idiix, kan göra ett försökt till att berätta varför just jag inte bloggar.
 
  
 
 
Mina lögner
Vem är jag? En 15-årig tjej som lever ett underbart liv? En helt normal och glad bloggare på Stardoll-Zerosv?
fel, fel, fel, fel 
Inget av påståendena ovan stämmer, jag är inte den ni tror att jag är och jag är så hemskt ledsen över det. Jag är betydligt yngre än 15, har försökt ta självmord två gånger i mitt liv och mår med andra ord helt piss. Jag är så ledsen över att jag har ljugit för er alla, mina närmaste Stardollkompisar vet inte ens min riktiga ålder och kommer nog aldrig få veta den heller. Jag vill vara 100% anonym helt enkelt och har behövt ljuga så otroligt mycket på grund utav det. Så snälla, förlåt mig älskade vänner och läsare. ♥
 
Min historia
Om vi bortser från hur jag mår så är jag en helt vanlig tjej som bara har haft lite otur i livet. Jag tycker själv att jag får klaga över mitt liv, för jag valde aldrig att bli utsatt för det som har hänt. Mitt liv hittills har inte varit bra, det har varit en otroligt jobbig kamp att få kämpa för att behålla mina vänner och mitt liv. Jag växte upp med en person som var besatt av att förstöra för mig, ta över och vända allt och alla emot mig. Kan ni förstå hur det har varit att gå i denna persons klass i 5 år? Vad jag än gjorde, vad jag än sa och vad jag än tänkte så fick personen mig att må så dåligt att jag aldrig hade den mista lilla goda tanken om mig själv. 
Tänk er själva, att en person hittar på lögner och rykten som får alla du älskade att hata dig. Det är snart 2 år sedan jag bytte skola och bröt kontakten med henne. Jag har fortfarande inte förstått att det hände mig. Varför just jag? Varför skulle just jag behöva må dåligt?
 
Jag trodde verkligen att byta skola och blockera henne på alla möjliga hemsidor skulle hjälpa, det var det jag hade läst och var tvungen att göra. Det gick bra, jag skaffade massor av nya vänner och ingen brydde sig om mitt förflutna. Sen kom det, hon tog kontakt med alla jag någonsin hade sagt ett ord till på skolan. Började använda dem som brevbärare. Rätt nyligt fick jag veta att tjejen som jag hade mest förtroende för och umgicks med hade bara fört vidare orden till henne. Konsekvensen? Jag litar aldrig mer på människor. 
 
Så med andra ord hjälpte det inte att byta skola alls, hon tog sig in genom bakvägarna och såg till att ingen någonsin skapade vänskapsband med mig. De ynka banden som skapades var bara falska.
Sedan så vet jag några som har det lika svårt som mig, men dessa ser man bara på dokumentärer och särskilda hemsidor. Dokumentärer om en viss personlighetsstörning. Vilken kan jag tyvärr inte säga till någon då det är olagligt att påstå att någon är sjuk på det sättet. Det kallas för förtal och kan anmälas. Ibland vill jag bara skrika ut att det inte är jag som ljuger, att det inte är mig det är fel på. Jag vill bara berätta för alla att hon har just den där personlighetstörningen, att 90% av allt hon säger är lögner och berätta allt hemsk hon har gjort mot mig. Inget vet, förutom min familj och de förstår knappast. Ingen kan förstå om man inte har varit med om det själv. Jag har pratat med både kuratorer och psykologer och försökt ta mitt liv två gånger, hamnat på sjukhus etc. Vad kan jag mer göra? Jag vill inte dö, jag önskar bara att jag aldrig hade fötts. Få slippa all denna smärta i min lilla kropp.
 
 
Så snälla sluta klaga på vårt bloggande, vi är vanliga människor. Vissa har bara betydligt mer problem än andra och jag är fullt upptagen med att bygga upp mitt liv igen. Tack på förhand älskade vänner
 
 
 
/idiix

Kommentarer
Postat av: Anna

Omg... ;(;(;( Jag gråter när jag läser detta och jag förstår exakt vad du menar! Jag har gått igenom ungefär samma sak och jag hatade mitt liv!!! Det bästa du kan göra är att säga sanningen till folk och speciellt till din familj för vad du än gör, älskar din familj dig för evigt! JAG HAR LUST ATT SLÅÅ DEN DÄR JÄKLA HÄXAN NU!!! Hon vill se dig misslyckas och vara svag! Visa att du ska göra det motsatta! STAY STRONG! Snälla vad du än gör, ta inte livet av dig, det hjälper inte. Livet går vidare och blir bättre! EXAKT INGEN! vill se dig lyckas! Förutom din familj och de som älskar dig! Vet du varför?! Eftersom att de ser att du är bättre än de! Och du är helt säkert vacker! Du har ett gott hjärta och karma kommer komma tillbaka till den är häxan och HON kommer känna sig misslyckad och piss och ingen kommer älska henne eftersom att de känner till hennes riktiga Jag. Jag är 13 år, jag har också tänkt på självmord eftersom att jag var mobbad och det kändes som om min familj hatade mig. Men så är det inte, Life gets better. Skit i den är (pppiiip) och gå vidare med ditt liv och var BÄST! Du kommer att lyckas betydligt mer än henne...Jag känner inte dig i verkligheten men faAn vad jag älskar dig! Du har ett gott hjärta! Snälla ta inte självmord! För de som älskar dig kommer att sakna dig och må dåligt för resten av deras liv och ditt liv är mycket mer värd än hennes.

Svar: Tack för ditt stöd! Ja, vi får hoppas på karma. Kram! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 20:51:16
Postat av: amanda

Kram tjejen! Vart mobbad i flera år och fler självmordsförsök i bagaget, så vet vad du går igenom! Om du inte har någon att prata med så har du min email i kolumnen där uppe.

Svar: Tack så himla mycket för ditt stöd, det finns verkligen fina människor där ute. Kanske slinker det ner ett mejl i framtiden. Kram! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 20:57:07
Postat av: Någon random som går i 6an :)

Kan inte säga att jag vet Precis hur du känner för ingen kan veta precis, Men i min klass är det nästan lika dant bara att jag inte orkar med alla tjejer och deras drama :) det hela har slutade med att på nästan alla raster va jag med killarna som pratar om allt möjligt utan drama Utan Lögner bara rent spontant men tyvärr tog en av tjejerna som alla ser upp till med det värsta sminket och värsta Mobilen ifrån mig min nya bästa vänner Fredrik ifrån mig och knuffade ut mig ytterligare, hon och jag va bästa vänner i 1 år kanske och jag har litat på henne och gjort det man brukar göra med sin bästa vän men nu slutar det hela att jag börjar klä mig i svart och gå ensam på rasterna och skära mig när jag kommer hem, Ingen på hela min skola är eller gör som jag och jag har ingen och prata mig och min "Föredetta bästa kompis" låssas som om hon inte vet vad hon gör, Till exempel stardoll, det har jag spelat sen 2011 och ingen har haft någe problem me det men nu är det annorlunda hon spela de ett tag och nu är det "SÅ HIMMLA TÖNTIGT" Allt jag gör för att vara Normal och lite udda normal gör hon lika och säger att jag härmar henne : / dock orkar jag inte och funderar nu på att byta skola men det kommer inte att hjälpa för i hela vår "Kommun" känner hon de flesta i vår ålder och jag vet inte vart jag ska ta vägen utan att hon kommer och ställer sig ivägen för att jag ska få ha det normalt :( Men aja Bara att fortsätta som om inget någonsin hänt och som om jag alltid kommer vara onormal :)// Någon som aldrig kommer förstå sig på dagens Människor :3

Svar: Åh nej! Sluta genast att skära dig! Du har säkert hört att det inte är bra flera gånger, vet din familj om det här? Jag rekommenderar verkligen en kurator eller psykolog att prata med i värsta fall. Stå på dig! Låt ingen trycka ner dig! DU ÄGER! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 21:13:18
Postat av: Lillelilleskutt

Käraste "Ida", jag vet inte hur jag ska börja. Det fruktansvärt att få veta hur det verkligen ligger till, att det finns människor som verkligen förstör ens liv. Hoppas verkligen det blir bättre, men jag måste få säga att du verkligen verkar mycket "mognare", så jag lätt gick på att du var 15 och går på gymnasiet. Så även om du vill vara 15, och tro att vi kommer älska dig mera för det, så är det fel. Vi älskar den Ida vi ser, och jag ser ingen "omogen" tjej så även om du går i 6:an eller what ever, så är du fina "Ida". <3 Och även om du inte heter Ida, så är fina "ida" i vår värld. Vad ska jag mera säga? Ta inte livet av dig, förstås. Jag vet inte hur det känns för just dig (antagligen värre), men jag håller med dig om att livet verkligen suger ibland, finns så jäkla många människor som drar ner en under ytan. Då får man lust att skylla på sig, skada sig, och slutligen dö. FAst det är helt fel. Tror ärligt talat ingen här är 100 % sig sjäva så som de är irl. Inte jag iaf. jag har mina problem jag med. "fast verkar oftast som värsta glada tjejen".

Kram

Svar:
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 22:06:28
URL: http://lillelilleskutt.webblogg.se
Postat av: Anonym

Gud! Jag mår inte heller så bra.. Har strypt mig själv en gång faktiskt.. Jag vill inte att du ska må så dåligt för jag vet hur det känns! Börja ha självförtroende. Jag stöttar dig så mkt det behöver!

Svar: Tack för ditt stöd! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 22:18:48
Postat av: vijolblomman

okej jag erkänner har aldrig kännt mig så men jag vet hur det känns men att vilja ta självmord betyder ingen ting man ska inte ta självmord för vänner helle familjen än vänner fast någon måste man
DEN SOM SKRATTAR SIST SKRATTAR MEST


Svar: Du har helt rätt. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 23:17:38
Postat av: SAMMI_99

Omg, fyfan va hemskt !!!! Asså, det måste faan va j*vligt hemskt att ha det så i livet !! Jag har själv känt lite av den dära känslan av självmord, man vill bara inte finnas, för man känner att man är ett problem i livet. Det e skit, för man ska inte behöva känna så, allvarligt talat. Man e ör ung för att råka ut för sånt. Du ska inte behöva känna det så, du e för UNG !!! Fyaaan asså. Jag hoppas VERKLIGEN, med STORT stöd, att du kommer ha det bättre snart !!! Och jag tycker att det är lågt av vissa att skylla på dig/er att ni inte skriver så ofta. Ni är inte mer än MÄNNISKOR....... Så e det bara... Ha det bra !! <3

Svar: Tack så mycket. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-06 / 23:45:58
Postat av: elle__1998

Fyfan vad hemskt att den där "människan" gjort dig så illa! Och den där tjejen du litade på som hade kontakt med den där hemska filuren till människa; tja, kommer inte på något, men hon är väl också en elak filur. xd Och att du är under 15 och redan försökt ta livet av dig, fy, ingen som är så ung ska behöva känna att de inte vill finnas till! :'c

Du behöver inte be om ursäkt, inget av det här är ditt fel! ^^ Du får gärna heta Ida och vara 15 på Stardoll, helt ok för mig! Som lillelilleskutt sa, ingen på stardoll är väl sig själv till 100% ändå. c:

Jag känner inte dig så jättebra på stardoll, men av det jag har sett och hört av dig så tycker jag att du är en supersnäll tjej med en jättefin medoll, och en bra bloggare här även om du inte varit så aktiv den senaste tiden. Fortsätt att kämpa, det blir bättre! C:

Svar: Tack för ditt stöd! Jag blir så glad att ni verkligen bryr er, tack. ♥♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 01:32:13
Postat av: Babel456

Jag tycker så synd om dig. Har aldrig haft den känslan för självmord men jag har alltid skadat mig själv när jag mår skit dåligt. Jag fattar inte hur folk kan göra så, att förstöra ens liv på det sättet. Jag stöttar verkligen dig och det ska du veta. Hoppas verkligen att det blir bra snart, själv så hoppas jag att mitt liv blir bättre också. ♥

Svar: Vi får hålla tummarna för varandra. Tack! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 05:13:48
URL: http://mirandasfotovardag.blogg.se
Postat av: babel456

Hittade precis den här texten på facebook:


Vill du ta livet dig själv? Föreställ dig detta. Du kommer hem från skolan en dag. Du har haft ännu en hemsk dag. Du är redo att bara ge upp. Så du går till ditt rum, stäng dörren och tar fram det självmordsbrevet du har skrivit och skrivit om och om och om igen. Du tar ut de rakblad och skär för den allra sista gången. Du tar flaskan med piller och tar dem alla. Du stänger dina ögon för allra sista gången. Några timmar senare, slår din lillebror på din dörr för att komma och berätta att middagen är redo. Du svarar inte, så han går in Allt han ser är att du ligger på din säng, så han tror att du sover. Han berättar för din mamma. Din mamma går till ditt rum för att väcka dig. Hon märker att något är konstigt. Hon griper tag i papperet i handen och läser det. Snyftande, försöker hon att väcka dig. Hon skriker ditt namn. Din bror, så förvirrad, går och berätta för pappa att "Mamma gråter och sissy kommer inte vakna." Din pappa går till ditt rum. Han ser på din mamma, gråtandes, håller hon brevet intill sitt bröst. Det slår honom, vad som händer, och han skriker. Han skriker och kastar något på väggen. Och sedan faller han på knä, han börjar gråta. Din mamma kryper över till honom, och de sitter där och håller om varandra och gråter. Nästa dag i skolan, finns det ett meddelande. Rektorn berättar för alla om ditt självmord. Det tar några sekunder för det att sjunka in, och när det gör det, blir alla tysta. Alla skyller på sig själva. Dina lärare tror att de var för hård mot dig. De genomsnittliga populära tjejerna, de tänker på alla de saker som de har sagt till dig. Pojken som brukade reta dig och kalla dig namn, kan han inte låta bli att hata sig själv för att han aldrig berätta hur vacker du är. Ditt ex pojkvän, den som du sa allt till, som gjorde slut med dig .. Han kan inte hantera det. Han bryter ner och börjar gråta, och springer ut ur skolan. Dina vänner? De snyftande också, undrar hur de aldrig kunde se att något var fel, och önskar att de kunde ha hjälpt dig innan det var för sent. Och din bästa vän? Hon är i chock. Hon kan inte tro det. Hon visste vad du gick igenom, men hon trodde aldrig att det skulle gå så illa ... Illa nog för dig att avsluta det. Hon kan inte gråta, hon kan inte känna någonting. Hon ställer sig upp, går ut ur klassrummet, och bara sjunker till golvet. Skakar och skriker, men inga tårar kommer ut. Det är några dagar senare, på din begravning. Hela staden kom. Alla visste att du var tjejen med den ljusa leende och fin personlighet. Den som alltid var där för dem. Massor av folk prata om alla de goda minnen de hade med dig, det var en hel del. Alla gråter, din lillebror fattar fortfarande inte att du dödade dig själv, han är för ung. Dina föräldrar sa bara att du dog. Det gör ont i honom en hel del. Du var hans storasyster, du ska alltid vara där för honom. Din bästa vän, hon försöker att vara stark hela tjänsten, men så fort de börjar sänka din kista till marken, förlorar hon det. Hon gråter och gråter och slutar inte på dagar. Det är två år senare. Dina lärare sluta på sitt jobb. De *Mean Girls* har ätstörningar nu. Pojken som brukade reta dig skär sig själv. Ditt ex pojkvän vet inte hur man älskar längre och bara leker runt med tjejer. Dina vänner går alla in i depression. Din bästa vän? Hon försökte ta livet av sig. Hon lyckades inte som du gjorde, men hon försökte ... din bror? Han fann till slut ut sanningen om din död. Han skadar sig själv , ropar på hjälp på natten, han gör precis vad du gjorde åren fram tills ditt självmord. Dina föräldrar? Deras äktenskap föll samman. Din pappa blev en arbetsnarkoman att distrahera sig från din död. Din mamma fick diagnosen depression och bara ligger i sängen hela dagen. Människor bryr sig. Du kanske inte tror det, men det gör de. Dina val påverkar inte bara dig. De har effekter på alla. Avsluta inte ditt liv, du har så mycket att leva för!

Svar: Vet du, den där texten gjorde mig så rörd att jag började gråta. Jag tänker ta fram den varenda gång jag jag mår som sämst, tack så himla mycket! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 05:23:12
URL: http://mirandasfotovardag.blogg.se
Postat av: Lady-louie

Jag blir så jävla ledsen och arg när jag läser det här, du ska inte få behöva genomlida allt det här, för du är en sån fin människa och hon som gör såhär mot dig kommer ångra det i framtiden! Det är så hemskt när folk gör sånt här mot en, det är verkligen inget fel på dig Ida, det är fel på HENNE, och jag hoppas att hon inser snart att hon gör fel, dessutom så hoppas jag verkligen med hela mitt hjärta du får det bättre snart! Många många många kramar från Lovisa ♥

Svar: Åh Lou! Tack så jätte mycket! ♥♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 07:46:41
Postat av: Filippa (filippa9809)

Stackars stackars diiig! :'(

Svar:
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 07:47:49
URL: http://stardollzerosv.blogg.se
Postat av: LAMA LEDSEN :C

KOM SÅ FÅR DU EN LAMAKRAM :´C

Svar: JAG KOMMER ♥♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 10:01:27
Postat av: ...Cleopatra...

Fina, fina, fina Ida! Min allra första bloggkompis som är så jävla klok och snäll hela tiden. Du har allt mitt stöd och jag blir så ledsen och arg för din skull. Du förtjänar inte det här, du förtjänar att leva lyckligt med massor av vänner som alla förstår vilken fantastisk människa du är! För det är du. Du är smart, trevlig, söt, underbar, rolig och försök inte ta livet av dig! Anmäl henne, gör det. Och gör det nu. Det här går inte längre, du kan inte ha det såhär. Du måste anmäla henne och du måste göra det nu. Be polisen om hjälp Ida! Om inte för din egen skull, så för min skull. Jag vill verkligen att du ska må bra!! Puss och kram, fina Ida. Och kom ihåg, om du någonsin vill prata om vad som helst, tveka inte att skicka ett meddelande till mig. Ok? Puss, <3

Svar: Åh Line, det värmer verkligen att höra dina ord. Tack så jätte mycket älskade du. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 11:35:02
Postat av: .avril1

men gumman då hata mobbare jag blev själv mobbad som ung å det förstör hela bardomen du får 110% sttöd från mig you go girl !

Svar: Tack. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 11:42:10
Postat av: Anonym

jag kan inte påstå att jag exakt vet hur det känns, men min storasyster skär sig,min mamma går till en psykolog, o har depressionsjukdom som gör att hon skriker,gråter och kallar mig och mina syskon dumma saker hela tiden,t.ex jävla unge,jävla as säger att vi är skitdåliga ungar osv, min lillebror har typ agresstionsproblem, har svårt i skolan och mobbar folk för att känna sig bättre,min äldsta syster flyttade hemifrån när hon va 15 bara för attt hon inte orkade mer.
Jag är osäker och blir ledsen och sårad jättelätt,
ibland har jag inte velat leva kännt att jag inte va värt något,men det finns alltid något som har fått mig upp på fötter,musik,mina hundar,mina två bbf (som för övrigt inte vet ngt om mina problem hemma)
Så åter igen jag tror inte jag vet ens hälften om vad du går igenom,men jag vet 3 saker
*Det är inte en möjlighet att ge upp,
*Det är aldrigt försent att kämpa
*Och att ditt liv är värt att kämpa för!
Göm inte det finns fler där ute som känner som dig,och dom fortsätter kämpa..!
Om jag kunde så skulle jag ställt upp för dig,slått ner alla för hur dom får dig känna. Belive me i wish i could..


/ Thek,13 år

Svar: Vet du vad? Du äger, verkligen. Att du står kvar på jorden gör mig inspirerad. Alla borde vara som dig! Kram. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 12:53:20
Postat av: Känslig persson som vill va Anonym till 100%

Gråter när jag läser detta och jag tycker så himla synd om dig, jag kan stötta dig med allt även om jag kanske ite känner dig i verkligheten, Jag vill vara 100% anonym! ♥ älska dig för den du är! hatar den där perssonen som var taskig mot dig! har lust att slå till henne i fejan!

Svar:
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 13:39:16
Postat av: limmi00

EFTER JAG LÄSTE DEN DÄR TEXTEN KÄNNER JAG BARA FÖR ATT GE DIG EN KRAM! ♥

Svar:
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 13:59:22
Postat av: mode_girl

Hände liknande på mig!Ska berätta lite om mitt värsta liv! Jag blev mobbad av ALLA i klassen och jaa...! Jag och mina 5 vänner i min gamla skola vi skojade lite, dom kollade på några tråkiga killar som lekte boxning, jag sa till mina vänner PÅ SKOJ : vad glor ni på har ni inte Tv hemma ^^? Sen började allt detta hända...Två kaxiga tjejer kom till mig och skrek att varför jag sa så till dom. jag svarade: vi skojade bara brukar inte ni skoja med era vänner eller? Dom sa: Nemen vi skojar inte så! jag sa vad ska ni bry er om mitt liv?? Bry er om erak liv och vad ni håller på med! dom: jag fack you till mig så jag ville gå ut och bli vilse men jag vet inte varför jag inte gjorde det. Vi gick in och satt oss. Efter 5 minuter sedan så var det killar från min klass som petade på mig i pennan,det irriterade mig! så jag sa sluta! dom sa fett synd, och vadå? Och sånt! jag blev så arg så jag gick in i toan och gömde mig! jag kollade på mig själv i spegeln och sa: kolla på mig! Ingen gillar mig,vem gillar mig, vem är jag? Sen kom min snälla kompis (Amina) och ropade på mig och letade efter mig. jag svarade ingenting och hon visste nog inte vart jag var! min andra kompis kom också och jag hörde allt dom sa när jag var på toan och kollade fortfarande på mig själv. Amina sa vart är hon,alltå hon menade Amina mig! Mina andra idiotiska kompis sa: jag bryr mig inte om henne bäst att hon dör. jag blev så ledsen. efter 30 minuter så blev jag utråkad på Toa så jag gick upp istället och satt i en stol utanför klassrummet och visste inte vart jag skulle ta ivägen. Men jag ville iallafall inte in i klassrummet igen. När dom slutade så sprang jag ut och väntade på pappa tills han skulle komma och hämta mig från skolan som vanligt. Men...

2012-10-07 / 14:19:06
Postat av: mode_girl (fortsättningen)

Men... jag skrev i Sms till min kompis som sa att det vore bättre om jag dör hon dör,hon menade jag. jag skrev till henne: Tyvär vill jag facktiskt alldrig mer bli din vän igen. sen skrev hon tillbaka: som om jag vill bli det. jag skrev: men varför sa du inte det till mig då så skulle livet bli mer underbar?? vi bråkade och bråkade. Hon såg mig sen. Alla dom 5 var emot mig. ALla kallade mig för H*ra,Bit*h och så vidare. Jag sprang till klassrummet och tårrarna stannade inte och jag sprang till klassrummet för att jag behövde hjälp av min lärare. Min jag sa allt till min lärare och varför jag inte var i lektionen. Och min idiotiska kopisen smsade mig och hotade mig hela tiden. Min pappa ringde mig och sa att han var där utanför och väntade på mig så att vi ska hem så vanlingt. Jag gick till honom från klassrummet och satt i bilen helt tyst som om ingenting har hänt. (Hemma hos pappa) spelade jag stardoll och ville blockera min gamla elaka kompis och annmäla henne. sen såg jag först i hennes presentration på stardoll att hon skrev lögner om mig och sa att jag var en BIT*CH jag fattade inte!!!!

Svar: Vet du, jag tycker att du ska byta skola och prata med din familj om det här. Försök att inte bry dig om henne, om hon skriver så där så vill hon bara att du ska reagera. Le och var lite extra glad mot henne, då kommer hon att bli förvånad. Visa att du inte tar åt dig så slutar hon! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 14:29:35
Postat av: mode_girl

Tack för tipset gmn. Förresten jag hann alldrig skriva att jag redan har bytt skolan och vi har alldrig mer haft kontakt med varandra mer då

Svar: Åh så bra att det har ordnat sig! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 15:14:37
Postat av: Miss_idis

Sitter och bölar just nu! Jag önskar att jag inte var så känslig! jag älskar att leva livet men inte alltid, ibland önskar jag att jag aldrig hade fötts, ibland tycker jag att jag äger! Jag gråter på kvällar över mitt liv, men det blir bra! men man måste lära sig att livet är kort! njut av livet! du behöver inte blogga mer än alla andra om du inte vill, men vad jah har förstått så kan alla som följer bloggen inte sluta läsa bloggen, så därför är väl alla så upphetsade, tycker så sjukt synd om dig !

Svar: Kram. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 15:30:17
Postat av: Anonym

Jaa...Allting ordnar ju sig hur som helst såklart. Man kan inte ha samma problem hela livet förstås, det blir ju såklart problem när som helst i livet det är ju helt normalt. Men allting ordnar sig till sist om man har en problem.♥ Länge lever du!

Svar: Du har helt rätt. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 16:06:46
Postat av: colacarro

Guud! Jag blev också utsatt för lite mobbing i 1-3..
Om du är yngre än 15 så..
Lilla gumman, jag förstår verkligen! Jag förstår att det har varit jobbigt och tufft. Men du vet att alla på stardoll och alla läsare bryr sig mycket om dig.♥
Jag/alla finns här för dig för att du är en underbar och snäll tjej! ♥

Hur kan någon vara så elak liksom?
Men du, har du kontaktat psykologer (vad det heter) och gjort allt som går?
Och vet ''den elaka tjejens'' föräldrar om allt detta?

Vi finns här för dig, det har du nog sett på alla fina och omtänksamma kommentarer! ♥
Hoppas allt blir bra och att tjejen får bo på foster-hem eller något!:)
Lycka till, det tar tid innan allt läker och innan allt blir bra.
Man får ha tålamod. När du är ungefär 20, kommer du säkert sitta och tänka på det här.
Men vet du vad, de som blir utsatta för mobbing eller annat i skolan, är de som blir stora stjärnor och väldigt kända. Om hon sitter och ser dig på TV, du går på röda-mattan, kommer hon ångra allt hon gjort mot dig.
Det är oftast så att de som mobbar, har blivit mobbade eller mår dåligt. Det kan vara hemma eller allmänt dåligt. Så fortsätt kämpa!♥ Du är verkligen en förebild att se upp till eftersom du har överlevt allt detta! ♥

Lycka till, säg till om du vill ha någon att prata med. Jag/alla finns här för dig! ♥♥♥

Svar: Jag har försökt att göra så mycket jag kan men har märkt med tiden att det bara blir värre. Eftersom hon är som en ängel för alla andra så tror ingen på mig, hennes föräldrar reagerar inte heller. Jag blev tydligen "offret". Haha ja, vi får väl hoppas på det. Tack! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 16:33:22
URL: http://stardollosv.bloggplatsen.se
Postat av: Hannah_-

Nej nej nej nej!! Guud :( Jag tycker så himla synd om dig så jag vet inte vart jag ska bli av o.O Det låter jätte hemskt detta och jag önskar dig all lycka i framtiden!! Låt inte den där tjejen få som hon vill!! Jag är säker på att någon dag kommer du komma hem med ett leende på läpparna och alla kommer förstå vem du är! Jag menar jag förstår dig! Jag har ju aldrig träffat dig men redan nu märker jag att det finns en fin människa bakom hela detta inlägget och hon har ett hopp om en bättre framtid som bara väntar på hon ;)! Jag har själv det ganska jobbigt hemma min pappa har varit sjuk i sin rygg nu i 6 år och han lider så mycket och det är så himla synd om honom :( Han har opererat sig nu 2 gånger men inget har hänt :( Nu har han opererat sig igen en sista gång om hopp på att han ska bli frisk. Jag önskar verkligen han all lycka han kan få här i livet och detsamma till dig! ♥ Kram!

Svar: Tack! Vi får helt enkelt hoppas att han blir bättre! Jag ska hålla tummarna för honom! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 16:34:32
Postat av: Anonym

Starkt av dig att erkänna! Jag tycker du ska leva livet, inte bry dig om den där elakingen. Du får kämpa men vad du än gör, ta inte livet av dig! Det är inte lönt det.

Svar: Tack, jag har insett det nu. Jag är på god väg framåt! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 16:41:47
Postat av: Jessieeeej

................. Nej ärligt jag vet inte vad jag ska säga ♥ Jag har så mycket att skriva ner som skulle tagit typ 7 dagar att skria ner ^^ Kram!! ♥♥♥♥♥

Svar: Haha, söta dig! Kram! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 17:02:26
Postat av: Anno

Så j'vla dåligt av dig. Ush.

2012-10-07 / 18:12:59
Postat av: Anonym

Det låter precis som mig fast jag har ingen bekant som gör att jag mår dåligt, de är jag själv..
Jag hatar mig själv så mycket att jag gråter nästan varje dag och mår skit! Har funderat på att ta mitt liv massvis med gånger men har aldrig försökt. Jag vill inte ens leva varför ska jag då gå runt här på jorden och må dåligt? varför kan jag inte bara förvinna och slippa allt... Började gråta när jag läste de du skrivit och jag hoppas,HOPPAS att allt ska orda sig för dig! Du värkar vara en sån snäll och omtänksam person!synd att jag inte känner dig för jag skulle alltid varavid din sida vad som än händer! Kram♥

Svar: Jag lovar att det inte är värt det, du lär bara må sämre efteråt. Tack fina du, att du bryr dig betyder otroligt mycket. Att du ens tar dig tid och kommenterar gör mig så glad. Du är fin du, det finns inte så många människor av den sorten. Du är speciell, kom ihåg det! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 19:24:53
Postat av: :)

Hej, jo jag har inte direkt nått botemedel som får dig att må bra när du egentligen mår dåligt. Men jag har något liknande, jag vet något som kan hjälpa dig att glömma allt dåligt i livet, som får dig att glömma alla elaka människor i ditt liv, som får dig att glömma alla bekymmer i ditt liv, som helt enkelt får dig att glömma verkligheten. Det fungerar bara ett tag men du kanske är väldigt desperat? Kanske du tycker ditt liv är så illa att du skulle göra allt för att leva i ett annat, vad det än kostar dig, och hur länge det än varar? Svaret finns framför näsan på dig. Min vän, jag rekommenderar att du ska börja läsa. Tro mig det funkar, fast du kanske inte är någon som älskar böcker. Men det gör inget jag gillade inte heller böcker först. Det gäller bara att läsa rätt sorts som passar dig bäst. Jag tror, men det är inte säkert att tjocka böcker ger mer inlevelse än dom tunna. Men börja läsa, lev in i nått. Böcker ger dig tillgång till en annan värld där allt är möjligt, ger dig en chans att vara någon annan. Jag vet att det här är dåligt, man ska inte fly från verkligheten, man ska inte fly från sitt liv. Utan stå på sig, visa andra att man är stark. Fast själv funkar böcker bäst för mig, det ger mig ett nytt sätt att se på världen, ett sätt att glömma verkligheten. Man kan aldrig få nog av böcker i alla fall inte jag, och det som är bäst och svårast är att du också kan skrapa egna berättelser, sätta dig själv som huvud rollen och bestämma allt. Det alternativet är förstås lite mer utmanande, men vem vet? Det kanske blir det en succe. Kanske dom till och med gör en film av det. När det gäller ditt liv, så lev vidare, låt inte dom som mobbat dig vinna, låt inte de ONDA vinna. Det ska bli du som lever längst inte dom! Ta inte fel på rollerna min vän. Du är vinnaren och dom förloraren. Nästa gång du funderar på självmord, tänk då att de elaka ska inte få nöjet att lyckats få dig må så här dålig, dom ska inte få makten att trycka ner dig så lågt att du vill döda dig själv. Visst har du talanger också eller hur? Alla har det. Om du inte har upptäckt din än, börja på aktiviteter, där får du en ärlig chans att ha kul och träffa andra, och slippa sitta hemma och tänka vilket kan göra ont. Om du redan har eller nyligen har lyckats hitta din talang, utveckla den och visa den. Visa att du inte är tönten dom tror. Du är starkare och bättre. Dom som mobbar har ett hjärta av svart hav, var en bättre människa samtidigt som du visar att du är stark! VAR STARK SYSTER!

/Jag är ledsen men jag vill förbli anonym, men jag kan avslöja att jag är en tjej som inte direkt är från sverige, jag föddes i danmark men mina föräldrar är födda i ett annan land. Jag har små ögon och svart hår. Vissa säger att jag är söt andra säger inget alls. Jag har varit singel i hela mitt liv och min mor/mamma

2012-10-07 / 19:36:37
Postat av: :)

Fortsättning till den första
"och min mor/mamma" tror inte så mycket på mig, jag blev mobbad av svenskar och bli mobbad än idag. Min ända bästis hade en sjukdom och hon flyttade redan för ca 2 år sedan. Jag går ensam på rasterna. Jag blir mobbad för mitt utseende och efternamn. Jag tror jag är ungefär i din ålder. Jag älskar böcker, och jag är fullständigt troände när det gäller gud. Jag vill att du ska veta att jag finns här för dig.
BE STRONG SISTER!BE STRONG!

Svar: Fina du, som jag sa till tjejen under mig. Ni alla är så oroligt fina!! Att ni verkligen bryr er, det är otroligt. Du är säkert jätte vacker och det finns faktiskt massor av personer som tycker det. Alla personer har sina hemliga beundrare, även om du inte alltid tror det. Kram! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 19:42:23
Postat av: Islla1 & Sagabullen

Hejsan. Vi är typ de största zerosv-haters (Vi är faktiskt skit nöjd med det :333)
I alla fall, vart ska vi börja? Till alla som säger att det du är stark och så, hur fan kan hon vara stark om hon har försökt att ta självmord 2 gånger?, och på vilket sätt är hon stark. Det står ju bara "Du är så himla stark". Det är inte starkt att säga att man ljög att man är 15. Seriöst.
Man ska fan inte ta upp och skriva sånt här på en stardoll blogg. För man kan göra läsarna svag och ledsna. Sen ska man inte skriva det för tänk så hittar den där tjejen det här och sprider det till alla du känner. Att du har lagt ut ett inlägg på en stardoll blogg om att du är mobbad i riktiga livet. Det är fan inte bara du som är mobbad. Vi känner själv en kompis som är/var mobbad. Eller mer sagt utfryst. Hon gick alltid ensam och ibland sprang hon hem gråtandes. Prata med dina föräldrar istället för att skriva det här. Ingen här kommer kunna hjälpa dig. Jo, kanske med de snälla kommentarerna och det, men inte så mycket annars. Det kanske är några av dina kompisar som får reda (om de inte redan vet ._.) att du spelar stardoll och så säger de "Gud, så töntigt" Det blir fan bara värre. Nu ser man att du inte är 15. Man skriver bara inte sånt här på bloggar om online spel. Det skulle ha räckt med att du skrev "Mår inte så bra på riktigt, har aldrig gjort det heller. Så jag kommer inte blogga så mycket mer" Eller något sånt. Du behöver inte ta upp att du är "mobbad", har ljugit att du är 15 och sånna skit saker. Egentligen tror vi kanske 4 av 100 alla som skriver att de bryr sig verkligen bryr sig. De andra bara försöker bara vara snäll. De känner fan inte dig irl. Det är säkert väldigt många fler som blir mer mobbad än dig. De kanske inte har någon som bryr sig alls, ingen på något spel eller något, kanske inte ens deras föräldrar. Om du har det så jäkla jobbigt gå till en kurator, eller be dina föräldrar, lärare eller någon annan om hjälp, SKRIV DET INTE HÄR. Tänk att det kan vara folk som faktiskt kan bli sårade när du skriver sånt här.
Vi förstår att ni kanske inte vill publicera våran kommentar, men vi vill att du läser det här. Om du fattar vad vi menar, snälla ändra inlägget. Som du sa till oss idiix, det anses endast omoget att ljuga och skriva sina mobbnings problem på ett onlinespels blogg.

Tack för oss,

Sagabullen&Islla1

Svar: Men för fan skärp er! Förstår ni inte att hon mår dåligt? Hur kan ni ens skriva det här? Har ni inget jävla vett i skallen överhuvudtaget? Ja, det är andra som blir mobbade, jag tror hon är mycket väl medveten om det, men varför skulle hon inte få skriva hur hon mår här? Hon förklarar ju varför hon inte har kunnat blogga mycket, och det är väldigt starkt av henne att skriva detta på en stor blogg där många personer kan läsa det. Jag kan skriva mycket mer men känner bara att jag kommer bara bli ännu mer arg. Btw, om ni nu är såna haters varför är ni ens inne på denna blogg, och varför bryr ni er att kommentera? Haha, skaffa ett liv era patetiska ungar. Tack och hej. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 19:47:27
Postat av: vijolblomman

till isla och sagobullen såklart skulle ni inte bry er ni måste vara dem "coola" som hatar bloggen tror du att två av tusen skulle skilja något nej alla som läste inläggdet blev gråtfärdiga det verkar som om ni också är två personer som hänger med den där mobbar tjejen asså det är lättare att skriva så fattar ni

tack för mig
/vijolblomman kalla mig för vijol eller blomman

2012-10-07 / 20:18:28
Postat av: Anonym

spelar hon stardoll fortfarande? Isåfall vad heter hon? jag ska fan ropa min gäng på henne,då vet hon hur det känns för dig!-.-

Svar: Hon spelar inte Stardoll, tyvärr. Haha, att ge tillbaka gör ingen nytta men tack. ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-07 / 21:11:15
Postat av: "Anna"

Åh vad jag hoppas innerligt att det kommer att ändra sig för dig, för att jag vet att det finns ärliga människor där ute som vill vara med dig för den du är.
Själv betraktas jag som vuxen men har haft samma helvette som dig ända sedan den första dagen jag satte foten på mitt första jobb.
I 12 år fick hon plåga mig innan jag orkade ta mig lös från hennes våld, nu har det gått snart 2 år och jag känner mig starkare och strkare för varje dag.
Och till alla som kämpar, ge inte upp för tillslut så finns det ett ljus i slutet av tunneln, jag lovar!
Kram

2012-10-08 / 06:15:15
Postat av: sarinasauma

Jag har problem och har försökt döda mig mitt irl är hemskt men mina bff på sd stötar mig och gör mig glad

2012-10-08 / 12:47:48
Postat av: Sarinasauma

Jag är 100 procent mig själv på sd. Jag är 12. Och mår inte bra. Jag umgåss med killarna men mina bff på sd hjälper mig och stöttar mig utan de skulle jag vara död.

2012-10-08 / 15:18:58
Postat av: natalimode

Hej.det har aldrig hänt mig men jag är ledsen åt dig fast jag inte känner dig HOPPAS!!!!! ATT DU FÅR ALLT BRA JAG ÖNSKAR DET VERKLIGEN.

2012-10-08 / 15:54:09
Postat av: Hej

Stackare. Måste säga att jag vet själv hur det känns. Har själv blivit trakasserad av en tjej. Nu är det bättre iallafall men när jag tänker tillbaka på allt hon gjort mot mig blir jag ju jätteledsen. Det är en lång historia, hon har fått mig att må jättedåligt iallafall. Hon fick också med sig två tjejer i skolan, de frös ut mig. Men nu går vi inte på samma skola längre iallafall. Men hon har försökt kontakta mig via Stardoll istället och skapat massa fejdockor. Hon har inte kunnat släppa mig, hon är besatt av mig. Hon är inte normal, hon har någon störning. Jag vill ju inte vara kompis med henne, men hon är besatt...Men nu har vi pratat med hennes föräldrar och hon har ingen tillgång till internet. Men man vet ju förstås inte om hon går in från någon kompis eller så...Men iallafall, hon mår bra när jag mår dåligt! Men hon ska inte kunna förstöra mer för mig nu!

Och du, kämpa på! <3

/ Kram, en tjej som vet hur det känns

2012-10-08 / 16:58:04
Postat av: soz

Hej.. Jag är ofta inne på eran blogg, och läser alla inlägg typ. Men Detta inlägger var det så kallade "Väldigt äkta". Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig till dig. Men jag tror att alla från hela världen som läser bloggen stöttar dig upp till 100%, och även jag! Jag har ALDRIG varit med om nått sånt här liknande.. Men innerst inne så ska du veta att jag står på din sida vad du än väljer.. Det här kanske låter lite "fail" eller nått sånt..., kanske vissa tycker det för att jag inte direkt känner dig. Men det är vad jag tycker så "Var stark och kämpa" Du kommer att klara dig ut detta <3

//soz

2012-10-08 / 17:25:05
Postat av: sarajosefina ( stardollnamn )

=( åååå gmn bara så du vet jag finns ALLTID här för dig och tjejen som vill förstöra ditt liv e bara avensjuk på dig ♥♥ hundra kramar från mig och glömm inte ingen kan få dig o bli hopplös om inte du går med på det så sträck på din rygg och känn hur många som e på din sida gmn plzz va nt ledsen ! hon e nog avensjuk för att du har en egenskap som är bra som inte hon har och därför gör hon så eller e det att hon är arg eller ledsen och har ingen att prata om det me så hon kastar all skit på dig ! men gmn jag lovar dig att en dag kommer du på rätt väg och då hittar du till ljuset jag lovar och det är inte långt kvar dit ☺ puss puss på dig ♥♥

2012-10-08 / 17:44:46
Postat av: Islla1 & Sagabullen

Till Vijolblomman: Vi försöker inte vara coola, vi är coola. Nerå, men lär dig också stava för fan.

2012-10-08 / 18:46:34
Postat av: Anonym

du är otroligt stark! ♥

Svar: Som någon sa här tidigare (?), jag var inte stark då jag försökte ta självmord. Jag är uppe på tårna nu och bara klättrar fram. Jag älskar er fina läsare! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-08 / 19:55:24
Postat av: Anonym

Lider med dej när jag läser vad du gått/ går igenom :'c men det är alltid dom som är på botten som når toppen! Staystrong<3

2012-10-09 / 23:35:01
Postat av: Anonym♥

..... En sak ska du veta.. Att du är en väldigt stark människa! Det ska du vara glad över ♥ Efter allt jobbigt och tråkigt som har hänt dig så har du ändå varit så stark.. ♥♥ Så sluta upp med att försöka ta livet av dig för du är en sån stark person och allting! Hon som gör allt detta mot dig hon vet nog inte riktigt vad hon håller på med ! Så låt henne inte hindra dig för att ha ett bra liv och leva som du borde göra. Så fortsätt vara stark och ha lite självförtroende så kommer allting att ordna sig någon dag. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Håller verkligen tummarna för dig! ♥♥♥♥

2012-10-10 / 19:15:25
Postat av: till Islla1 & Sagabullen

För det första så fattar jag inte ens hur sådana människor finns som er. För det andra ja hon är mobbad och så och kanske tycker det känns bättre att berätta det för oss som finns här för att ge henne stöd. Ni två små skitungar är inte mobbade och så och ni vet inte alls hur det känns! Jag tror inte ni hade klarat av en dag om vad hon går igenom. Nu är hon ju lycklig som bara ens har sådana läsare som verkligen bryr sig om hon "Förutom er två". Ärligt talat så är det ju bättre att hon berättar här på bloggen om hon tycker det känns bättre själv! Det är hon som äger bloggen och inte ni! Jag tycker det bara är konstigt att ni ens bara säger detta rakt ut! Håll det inom er för hon kan ju ha blivit ledsen för att ni är själviska. Tänk lite på andra också och inte er själva? Hur känns det ? Är ni stolta nu?

Svar: Jag är inte mobbad och har nog aldrig varit det heller. Jag har lärt mig att umgås med personer som hon aldrig någonsin skulle komma nära. Tack för ditt stöd ändå! ♥
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-10 / 19:42:06
Postat av: Liloise

Saga bullen och isla1 Ni är inte ett jävla skit coola! Jag skulle mer säga skit ungar!

2012-10-10 / 20:01:23
Postat av: Islla1 & Sagabullen

Liloise; STAVA RÄTT FÖR DET FÖRSTA. Sen så, taaaaaaack vi älskar dig med :*** <333333333

2012-10-11 / 19:02:46
Postat av: .

Alla vände sig mot mig.
I hela 5an-6an va det hemskt. Jag var mer sjuk än frisk i skolan för varje gång jag var där fick jag hör det där. Skratten och orden. Påpekandet om att jag läst högt konstigt. Hur jag hade på mig byxorna.
Jag pratade med lärare, psykologer, skolsköterska men ingen kunde tydligen göra nått. Ingen riktigt brydde sig att göra nått. Jag hade ett tjejgäng, men dom var inte på riktigt. Allt kändes bara fejk. Mina såkallade kompisar visste allt, men ingen gjorde nått. Ingen sa ifrån. Ingen ville bry sig. Jag trodde jag hade vänner, men jag märkte att ingen ville egentligen va med mig.

I somras bestämde jag mig.
Jag lämnade dom bakom mig.
Första dagen i sjuan kände jag inte en människa.
Eller, egentligen gjorde jag ju det, men jag sa inte ord till dom. Och dom brydde sig inte
Det värsta va nästan, att ingen brydde sig om o fråga hur jag hade det. Varför jag inte pratade med dom. Och dom bryr sig fortfarande inte

Istället har jag nu världens bästa tjejgäng.
Dom är helt enkelt bara bäst.
Killarna kan man till och med prata med utan att dom undrar om de e nått fel på en.

Vill bara säga;
Ge aldrig upp.
Fortsätt kämpa för dom som älskar dej.

Based on a true story♥

2012-10-12 / 20:31:57
Postat av: [email protected]

Du är inte själv vännen, har samma problem.
Förstå inte världen och människor nu förtiden är bara så falska så möjligt samma tjej är så i min skola hon är falsk förut var hon min bästa vän jag varnade henne från att gå med en tjej som var elak och falsk mot alla så betedde hon sig och sa att jag var hora och massa sånt och hon snackade även skit om den tjejn men gå med henne ändå och hon snackar skit om alla på ryggen på de så jag litade inte på henne längre för att tänk om hon snacka skit om mig. Problemet är att hon är bästis med en jag älskar och allt är förstört för mig med honom för att hon säger massa rykten och falksa saker till honom som han faktiskt tro på :(! men jag kämpar för att visa rättigheten att hon har fel jag har inte provat att ta självmord för det löser aldrig problem, gud ser oss och kommer tar mitt revenge på henne senare i livet "det du gör får helt enkelt" så hon kommer få lida som jag har lidit i mitt liv. Så var stark min vän och låt ej dig själv att kommer ner pågrund av falska onda människor de förtjänar inte det visar hur stark du är och ler emot de med huvudet upp! Srå på din sida och håller tummorna för dig för du är verkligen en kreativ och duktig bloggare och en bra tipsare :D! älska dig <3

2012-10-13 / 17:40:27
Postat av: Ghtt1990

Fan jag kan inte hålla det inne men islla och sagobullen ni är ju för fan inte klocka, hoppas ni skäms som fan efter det ni skrev för det förkännar ni!!!!
Och nu till dig ... Som skrev detta inlägg. Jag blir både ledsen men också så FÖRBANNAD när jag läser detta. Den här " människan" ... Skulle vilja kalla monster men i alla fall är ju galen , hur sjutton har hon orkar stalka dig såhär? Hur kan hon stå ut med sig själv? Det är INTE dig det är fel på och snälla fina du fundera aldrig mer över att ta självmord.! En vacker dag kommer detta vara över och du kommer vara stolt att du överlevde! Du är en hjälte och så stark , jag är imponerad ❤❤❤❤ massa styrkekramAr till dig

2012-10-15 / 19:06:49
Postat av: Anja

Oj. Jag känner mig så konstig när jag läser detta. Jag är tolv år och har funderat på självmord flera gånger. Mina föräldrar vill att jag ska vara perfekt. Mitt rum ska vara rent, mina betyg på topp, mina kompisar trevliga, och listan fortsätter i oändlighet. Då och då (allt oftare) bryter jag ihop. Jag går till en lokal man kan få låna av hyresvärden och låser in mig där. Gråter i flera timmar. Därför begraver jag mig i min dator, böcker och musik. Det får mig att tänka på annat. Jag skulle uppskatta om du ville skicka ett epost till mig. Vi skulle säkert komma överens. Stor björn kram från Anja.

2012-10-16 / 21:42:14
Postat av: Patricia

Heej :) Jag vet hur det känns. O jag vet att hur jobbigt det än är, ska man alltid kämpa vidare! Jag har det så just nu och har haft det så i dem senaste 7 åren. Det är fruktansvärt jobbigt, men man ska aldrig ge upp! Mitt liv suger och jag undrar alltid varför det händer mig. Sånt här ska inte behöva hända någon. Det är otroligt jobbigt o läsa sånnt här. Men du är stark det vet jag! Även att vi inte känner varan känner jag å mig att det är en stark tjej! Jag hade en moster när jag var liten. Jag var 7 år och hon var ungefär 17. Hon var retad och hade ungefär, 2 vänner. Hennes kille och en bästis. Folk avskydde henne för ingenting. Dem gav henne ingen chans. När hon var 18 ungefär tog hon sitt liv. Jag går hos en person som pratar med mig varje dag, och det funkar. Fast att jag alltid tänker på döden, ger jag inte upp. Jag hoppas på att en dag kommer min tur.

Så om det skulle vara något så tycker jag att du sk skicka ett mail eller något, så kan vi prata. Jag tror säkert vi kommer bra överens och att vi får en bra kompisrelation! Adda gärna min bdb: FMLForEverBitch och Min mail kan du bara be om så får du den! Kram Pattiie!<3

2012-11-23 / 14:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda