Chattrummens negativa sida.

 
Hej, kära läsare! 
En del av oss besöker ofta partyrum där människor inte riktigt gillar ens utseende, och säger det högt. Det är aldrig trevligt, och en del kanske tar illa upp. Ingen blir glad av att bli kallad ful.
Ingen blir glad av att bli utkastad ifrån ett rum på grund av att man ser ut på ett visst sätt.
Människor har inte rätt till att vara partiska för att den andra personens utseende faller henne mer i smaken.
Ingen har rätt till att behandlas fel på grund av att man har en utmärkande medoll, man får se ut precis hur man vill! 
 
Så om ni någonsin stöter på kränkningar, varsomhelst, närsomhelst... LE! Låt ingen hindra dig ifrån att vara den du är, du får se ut som du vill, och om NÅGON försöker vara elak, ignorera personen! 

Så fort ni ser någon säga negativa saker om någon annan, FÖRSVARA PERSONEN! 
Det är lugnt, det gör inget att man riskerar att åka ut ur chattrummet, vem vill vara bland otrevliga typer? 

Har du någonsin känt dig kränkt? Det är inte ditt fel, det är andras lite mörkare sidor som är skurkarna i dramat. Ytlighet suger, rent utsagt. 
 
 
 
Någonsin känt dig nertryckt av någon i chattrummen? Kommentera!
Du är inte ensam. 
 
Rosanna_97

Kommentarer
Postat av: babel456

Har inte direkt fått kränkningar i chattrummet utan i min gästbok, en dag så var det någon som hade komenterat "gay", bara helt plötsligt. Fattade ingenting eftersom den personen kände inte mig. (=

2012-10-21 / 07:36:57
URL: http://mirandasfotovardag.blogg.se
Postat av: 8(

Synd att det händer sådant :'(

2012-10-21 / 07:43:24
Postat av: Anonym

Aa jag har blivit kallad både ful,äcklig mm vara för att jag har min egna stil :/

2012-10-21 / 09:20:07
Postat av: Anonym

Men tänk ändå, att det kan varit en person som gjorts på skoj, det finns säkert över 10 miljoner medolls som inte ens används, kanske mer, så... Jag har skapat medolls för för att göra dom ''Inte snygga'' och sen gå på party med dom, så det var så den kanske gjorde?

Svar: Låt personen säga någonting innan du dömer henne.
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-21 / 09:28:07
Postat av: mattiz2

Ja jag har råkat utför många kränkningar . Och jag har försvarat många människor. Och ifall några bråkar i mina chattrum så kastar jag ut den som börjar . Hatar dumma kommentarer på folks utseende man får ju liksom se ut PRESIS hur man vill :P Bra inlägg

Kramisar Mattiz2

2012-10-21 / 09:47:20
Postat av: fennris

Det är ganska uppenbart att detta möjligt är ett skoj konto pg a att den är naken O.O

Svar: Inte alls! Ibland finns det helt enkelt inga kläder som passar.
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-21 / 10:41:40
Postat av: sama.al.souheli

Tro mig jag ska aldrig göra det men om det händer mig då ska jag vara stark och säga till baka och vfr ska jag rädd från de man bara säger till baka eller skita i de

2012-10-21 / 11:01:29
Postat av: Miss_idis

Hon behandlas fel! Komigen, Behandla andra som du vill bli behandlad själv!♥ Alla har ju sin egen stil,och hon kanske glömde sätta på sig kläder, vem vet`? ♥

2012-10-21 / 11:30:35
Postat av: Elsa-666

En av mina bästa vänner har en stil, en egen stil, jag tycker att det är faktist coolt att ha en egen stil, bara för att hon lade sig lite mörk kallar folk hnne för svart.. jag tycker att det är både elakt, MEN OCKSÅ rasistigt... finns folk som ibland inte har en huvud att tänka med!

2012-10-21 / 11:53:44
Postat av: Anonymt

Det kan va en " skoj-gubbe ".
Men det vet man inte säkert.. Man ska låta personen prata ut utan att bli kränkt.

Igår träffade jag på en sån tjej som va naken.
Jag gjorde inget tills hon börja prata:
Hon gick runt & kränkte andra med att du va gay och att man va ful. Hon sa till och med till en tjej: "Stardoll är ingen plats för fulisar som du "
Då tog jag faktist åt mig. För det hon sa till tjejen va inte acceptablit

Jag sa: " Stardoll är en plats där alla kan va sig själva, Det finns inget FULT eller FINT ".

Det blev en diskution om det..
Några kom och fråga bråkar ni ?
Jag sa: Nej, vi diskuterar.

Så hållde vi på i nästan 1 timme.
Tills partyt var nästan slut sa hon: Förlåt, för att jag har varit dum. Jag blev behandlad så för & jag vill bara hämnas på andra.. ledsen :(

Det finns oxå såna som har blivit behandlade som skit & sedan gjort desamma till andra, Man ska aldrig kränka !

2012-10-21 / 12:42:15
Postat av: jag är anonym

Jag brukar ignorera folk som säger att jag är ful. Jag är nöjd med hur min medoll ser ut så jag brukar inte ta åt mig. Men jag brukar försöka försvara folk som blir utsatta för jag tycker det är hemskt att folk ska kommentera andras utseende på ett negativt sätt. Men en gång så var jag i ett australensk chattrum och då berättade jag att jag var från sverige och då sa nån random tjej: "It's that why you're so ugly?" Jag skrattade mest och svarade typ nej :) man blir oftast såklart ledsen när någon kommenterar ens utseende men man skaförsöka att inte ta åt sig :D

2012-10-21 / 12:54:51
Postat av: 1

Azzå om andra t.ex kränker mig, så ska jag reagera personen och det är inte fegt. Man dissar personen! T.ex när någon i chattrummet kallar mig för idiot,Bit*h mm, så reagerar jag och personen blir ju dissad, personen har sagt allt fult sen finns det inget mer man kan säga till personen eftersom jag inte har svarat något för att personen ska fortsätta.

2012-10-21 / 13:47:03
Postat av: Anonym

Men när någon säger något dumt hela tiden så måste det bli stopp! Jag måste säga tillbaka men inte med samma sätt som personen gör utan säga: Vad vill du från mig?? Du vill nog inte ha något från mig! Om det är något som du vill ha från mig så får du HELT ENKELT bara säga det till mig utan att vara så himla taskig. Man fattar ju inte vad du vill ha. Så snälla gå och lev ditt liv så får jag leva mitt. Det här som du gör nu, är bara slösseri på din tid och andras tid -.- PUNKT SLUT. Så har jag sagt till folk. Tror ni att det blev värre?

2012-10-21 / 13:51:43
Postat av: Extramusic

Det är hemskt att men dömmer utseendet före personligheten. En gång så sa alla till en meDoll "ful","äcklig","hur ser du ut igentligen?! Fuul!" o.s.v. Jag tyckte att hon var ganska utåtriktad, hon hade så cool stil, den var väldigt vågad, jämfört med "stereotyp meDollen". Jag försvarade henne, och hon var jätte trevlig! Många dömmer meDollen före personligheten. Det är insidan som räknas. Inte utseendet. Jag mötte en annan tjej som kränkte mycket folk. Många blev arga, skickade elaka kommentarer tillbaks, men hon slutade inte. Sådana kommentarer är lönlösa, hon/han vill (oftast) få den uppmärksamheten. Jag skerv till henne (nu blev det odetaljerat) "Skulle de vilja bli behandlad så?" och hon stängde sin gästbok. Sen dess har det varit tyst från hennes sida. Sådana människor ska försökas tystas ner. Inte dom andra.

2012-10-21 / 14:25:54
Postat av: fennris

Jag var på ett party en gång där en konstig tjej gick runt å sa att en kille var gay, lyckligtvis tog han inte åt sig pg a att hans vänner var runt honom... ajg vet många på stardoll som försökt ta sitt liv över sånt!

2012-10-21 / 15:51:21
Postat av: Anonym

Men tycker du Rosanna_97 att den där lilahåriga personen är vacker det är en skoj-medoll som någon har bara för att själv kunna vara elak eller snuskig för vem i hela vida stardoll vill se ut sådär undrar jag har du svar på det?

Svar: Tycker jag att någon inte är fin säger jag inte det, för det kan såra personen.Jag är glad att folk väljer att se ut som dem vill. Vi är alla egna individer.
Dessutom ska man inte döma någon efter utseendet!
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-21 / 16:52:54
Postat av: merlitjej

Åh Åh ni har rätt asså har de ingen järna att tänka tänk om det var de som var istället för tjejen tyckte synd om henne.

2012-10-21 / 18:19:47
Postat av: Anonym

Jag tycker det här är väldigt dumt att säga så och det var en väldigt bra video du hade gjort Rosanna_97.

2012-10-21 / 18:54:53
Postat av: Emma

Helt fel att göra något sånt hatar mobbare och allt annat som e fel att säga och göra mot andra Man bestämemr väl sj hur man vill se ut elr? alla har sin smak för om alla tyckte likadant tänk då så tråkig jorden hade sett ut då. Så va aldrig taskig mot andra och anmäl om nån e taskig mot dig. Va bara dig sj och bry dig int vad andra säger elr tycker utan va bara helt enkelt dig sj :}

2012-10-21 / 19:06:00
URL: http://hellokittyqueenz.blogg.se
Postat av: Sarinasauma

Jag har annulunda still om jag skulle gå in i in i ett party så skulle jag få massa komentarer. Det är därför jag går alltid med mina bästisar ^^ Då känner man sig starkare

2012-10-22 / 14:52:07
Postat av: soz

Hej!

Jo faktiskt. Det har hänt mig flera gånger. Jag brukar direkt lämna chattrummet om nån gör exakt så. Jag vet att det är jobbigt att inte bara glömma bort det. Men till alla er: BRY ER INTE...

Jag brukar ALDRIG svara på sådana kommentarer som jag brukar få. Jag brukar bli utslängd från chattrumm för ingenting. Men jag bryr mig inte, det bevisar att man kanske inte ska vara på JUST DET CHATTRUMMET.

//soz

2012-10-22 / 15:10:56
Postat av: Anonym

Mäh kom igen hon är ju skit ful är det ingen i fan helvete som fattar det de är en skoj medoll för fan.
tycker ni verkligen att hon är snygg eller fin ful ful skit ful som i en av pratbubblorna. FAN

Svar: Det är ingen skoj-medoll. Lägg ner.
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-22 / 16:46:26
Postat av: elle__1998

Alltså... varför är hon ful? På vilket sätt? I don't get it. Det finns inget som heter "ful". Alla ser annorlunda ut. Personer som "hej fulis"- tjejen i videon borde acceptera det. Åhhh, jag skulle kunna skriva en bok om hur mycket jag hatar dagens "ideal" på stil och sånt, men det skulle bli för mycket text. Ni som kallar andra fula, sluta med det.

INGEN är ful. ALLA är olika. Det kommer alltid vara så. Ni som inte accepterar det måste ändå leva med det, för folk kommer inte ändra sig för att ni tycker vissa är "fula". :P

2012-10-22 / 16:55:06
Postat av: Anonym

Jag vet att de här inte har med saken att göra... men vad heter den där låten? ♥

Svar: Tonight av Lykke Li.
stardollzerosv.blogg.se

2012-10-22 / 21:24:49
Postat av: MyyzzaN

Hej alla kära!
Idag skulle jag gå in i ett chattrum. Jag hade min helt vanliga, inte märkvärdiga stil på mig. När jag var där inne så jag en tjej som hade en helt vardaglig stil med jeans och t-shirt och två hårspännen i håret. Då såg jag en till tjej som stog och sa till den tjejen ''gud va ful du är'' ''usch jag skulle aldrig vilja se ut som dig'' Då sa jag ifrån. Jag sa: hon är inte alls ful! Det där kallas kränkning. Den elake sa till mig ''De säger du bara, du är faktiskt fulaste i det här chattrummet''.Då kom det en till tjej och sa ''HAHAHA där satt den''. Jag tog det här inte på skoj, det är absolut inte snällt att säga såhär till nån!

Men iallafall. Livet går vidare. Peace ♥.

2012-10-22 / 22:06:36
Postat av: ladycajje2000

Har blivit kränkt många gånger, minns speciellt en gång då någon kallade mig gröngöling (Jag hade grönt hår). Det var menat att vara taskigt, men jag tyckte det var fruktansvärt roligt. Minns också då en tjej sa att min kompis såg ut som någon hade kissat i hennes hår (Det var gult). Då sa jag ifrån. Annars brukar jag försöka att inte ta åt mig.

2012-10-23 / 20:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda