Tävling - skriv en novell!

 


Dags för tävling! 

Som jag har uppfattat det så gillar ni läsare noveller väldigt mycket. Men nu är det inte vi som ska skriva noveller utan NI! Denna tävling går alltså ut på att ni ska skriva en så bra novell som möjligt. 

Lite info:
  •  Tävlingen avslutas på torsdag den 12 juli klockan 17.00

  • Du deltar genom att skriva din novell i kommentarerna till detta inlägg. Kommentarerna/novellerna kommer inte att godkännas, då jag vill att ni ska komma på er egen novell och inte härma andra.

  • På torsdag så kommer klockan 17.00 är tiden ute för att skicka in fler noveller. Då kommer jag att välja ut 5 noveller som jag tycker var bäst, som ni sedan får rösta på. Den som får flest röster vinner.
Har du fler frågor? Kommentera!




  • Det kommer att komma upp ett inlägg där du presenteras som vinnare, med bild på dig,  en länk till din suite och en motivering från mig varför jag tyckte din novell var en av de bästa

  • Valfria presenter från minishopen till ett värde av 50 stardollars

  • Erbjudan att skriva en till novell - som kommer upp på bloggen


                                                                          LYCKA TILL ALLIHOPA!
                                                                                      /Didilina10

Kommentarer
Postat av: sivva

måste man tänka på nåt viktigt när man skriver en novell eller är det bara att skriva om nånting? t.ex.
jag och rosa skulle hem till mig effter skolan men på sista lektionen var hon bara borta. är det typ bara att skriva nåt?

Svar: Du kan skriva om precis vad som helst! /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 15:34:56
Postat av: Sivva

Okej:)

2012-07-08 / 15:40:42
Postat av: kamira_20

hur ska man skicka den då?

Svar: Skriv din novell i en kommentar ;)
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 17:23:08
URL: http://ahliangzat.blogg.se
Postat av: Anonym

Kommer ni ha fler såna här tävlingar? för jag vill va med men har inte tillgång till datan, för om 5 min åker vi ut med våran husvagn och jag hinner lixom inte nu..... Kram!

Svar: Antagligen så kommer detta att bli den enda novelltävlingen, kan hända att det kommer komma mer, men isånnafall blir det inte på ett väldigt långt tag :/ /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 18:15:17
Postat av: elle__1998

Hur lång ska novellen vara? Skulle vara bra att ha en "gräns", för jag tenderar att bara fortsätta och fortsätta när jag skriver, hehe..

Svar: Den kan i stort sett vara hur lång som helst, eller ja, bara det inte blir till en bok. Men om du vill ha en "gräns" så skulle jag säga att den ska vara ungefär så lång som de noveller som har skrivits på bloggen, men det går också med längre. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 19:16:39
Postat av: Anonym

Hur lång ska den vara? Kanske är med ;) Men kan man skicka den i olika delar?

Svar: Den kan i stort sett vara hur lång som helst, eller ja, bara det inte blir till en bok. Men om du vill ha en "gräns" så skulle jag säga att den ska vara ungefär så lång som de noveller som har skrivits på bloggen, men det går också med längre. Och javisst kan du skicka i olika delar, men var noga med att skriva "NOVELLNAMN - DEL TVÅ" t.ex, annars blir det rörigt då det är så många som skickar in. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 19:18:21
URL: http://tiloja.blogg.se
Postat av: Bella-145

Är en novell som en bok? Fast mindre detaljerad?

Svar: Man kan säga att en novell är en liten berättelse, som oftast bara utspelar sig under en scen eller en dag, dock kan det variera. Men en novell behöver inte vara mindre detaljerad, egentligen är väl skillnaden att en bok är mycket mycket längre, haha. Jag vet inte - googla! /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-08 / 21:51:30
Postat av: LabradorGirl

Kan man skriva den som att det kanske kommer en fortsättning,eller ska den ha ett riktigt slut? ;)

Svar: Det får du själv välja :) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 08:35:08
Postat av: Miss-Star123

Jag vill veta skriver man novellen här i komentarerna just här jag skriver nu eller?

Svar: Ja, precis! Du skriver den som vilken kommentar som helst :) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 10:12:17
Postat av: kittysweden

Jag håller på och skriver en novell. Den är ganska lång och utspelar sig inte unfer en dag, utan flera. Går det bra med den??

Svar: Ja, det går bra ;) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 13:47:25
Postat av: kittysweden

jag har en till fråga! :)
om man vinner måste man välja en present som är värd 50 sd eller kan man välja flera presenter som sammanlagt blir till värdet 50 sd ?

Svar: Det står valfriA presentER, så det kan vara flera stycken x) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 13:50:48
Postat av: MenizDiva

Om jag vinner så kan jag inte skriva en till novell bara sådär för att jag är bortrest! Just so u know!

Svar: Du behöver inte skriva den på direkten om du vinner. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 15:47:06
URL: http://hej.Se
Postat av: oo11oo11 ( stardoll) Klara (irl)

Jo... jag skrev en novell på kommentar sidan men den har inte kommit upp? har ni fått den eller?

Svar: Så här står det i inlägget: "Kommentarerna/novellerna kommer inte att godkännas, då jag vill att ni ska komma på er egen novell och inte härma andra.". Din kommentar med novellen har alltså kommit in, men inga kommentarer till det inlägget godkänns och kommer därför inte vara synliga för andra utom oss som äger bloggen // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 18:49:34
Postat av: Anonym

det syns nt att ja har publicerat o.o





Svar: Jag publicerar inga noveller, då jag inte vill att folk ska härma. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-09 / 20:16:32
Postat av: lady-mode

ska man gjöra den rolig eller ska den vara skräck ? hur många noveller ska man skriva?

Svar: Det spelar ingen roll, du har fria händer! :) Du ska skriva en novell. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-10 / 10:52:18
Postat av: Theycallmemaddi

Hej Zerosv, jag ville bara saga att jag inte kommer kunna vara inne pa stardoll forran om 5-6 dagar, sa, OM jag vinner (inte sakert att jag gor det, men bara OM) sa ville jag bara saga att ni far ha lite talamod, for att jag kan inte "svara" :)) Forlat om jag later som en besserwisser x

Svar: Det är lugnt :) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-10 / 22:36:13
Postat av: Emi

Hoppas ni fått min novell.

Svar: Ja, det har jag ;) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-12 / 12:46:35
Postat av: Emi

Är det okej om den inte är så lång? Vår data är pajad och jag kan bara skriva lite med mobilen.. :3

Svar: Det är okej, det spelar inte så stor roll hur lång den är, det är innehållet som är viktigt! /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-12 / 13:03:59
Postat av: Emi

Hur gör den rosa texten? XD nån sort program?

Svar: Gjorde det i Photoscape ;) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-12 / 15:07:17
Postat av: Lomish

Hej jag har skickat min novell vrf kommer den inte fram

Svar: Jag publicerar inga noveller, då det är risk för kopiering. Ingen novell har publicerats, och inte din heller, däremot så har jag sett alla noveller, så det är lugnt. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-12 / 15:24:27
Postat av: Emi

Vinner man,starcoins eller de gula stardollarna? ^~^

Svar: Man vinner presenter från presentshopen till ett värde av 50 stardollars/ 500 starcoins. /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-13 / 09:27:01
Postat av: Emi

aw. :) *puuust* nu känner jag mig säker på att ni fått in min novell. Deltog för skojskul.. xD tror inte jag går vidare, haha! Men men- xD Förresten vilken tid imorgon utser du vinnarna? ^-^

Svar: Japp, novellen är inne, du kan vara lugn :) Jag måste först läsa alla noveller om det kommer in några nya precis på klockslaget då tiden är ute, men någon timme efter, kanske 18.00? /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-13 / 13:07:57
Postat av: Emi

Okej ska försöka att logga in då. Thihi, en sista fråga (du måste tycka att jag är jobbig, hahaha), du vet om jag nu vinner och så, måste man skriva en berättelse direkt? För jag tror inte jag hinner då jag ska resa till Danmark. Är det okej om man typ skriver det när man kommit hem rån resan¿ Thihi.

Svar: Haha, det är lugnt. Nej, du behöver inte skriva direkt, om du vill behöver du inte skriva över huvudtaget, tänkte bara att det kunde vara roligt. Men, som sagt du behöver inte skriva på direkten om du vinner ;) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-13 / 16:09:56
Postat av: Emi

Okej. :> Hoppas du mår bättre redan idag.

Svar: Ja, det gör jag faktiskt, tack :) /Didilina10
stardollzerosv.blogg.se

2012-07-13 / 17:57:20
Postat av: Emi

Hihi.

2012-07-13 / 18:50:22
Postat av: Foffa-

Ska jag skriva novellen här? :)

2012-07-20 / 19:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda