Svar del 1.


Ni kan fortafarnde fråga frågor till frågestunden (kanske undrar ni något över mina svar?) Jag har bara svarat för mig själv, vad de andra bloggarna tycker, står jag inte för.




Är du riktig starbloggare nu ? Eller gällde det bara ett inlägg ?

SV: När jag fick frågan om jag ville skriva artikeln till starbloggen, sa de att jag eventuellt skulle få skriva mer inlägg senare. Så, riktig och riktig vet jag inte... men det kommer säkert fler!

Brukar du sminka dig i skolan irl?

SV: Ja, det brukar jag. Jag brukar använda concealer, foundation, puder, mascara, eyeliner och läppglans. Men jag sminkar mig inte varje dag. Ibland när det ska vara lite festligare brukar jag använda ögonskugga. Jag har blå-grå-gröna ögon, så jag brukar köra på antingen lila eller guldaktig skugga.

Har du några enkla sminktips för skolan?

SV: Personligen tycker jag hyn är det viktigaste. Om du inte vill känna dig så sminkad, räcker det med puder (om du har finnar eller andra märken kan du måla över dem med en concealer först). Lite mascara får fransarna att sticka ut. Sedan kan det vara trevligt med lite läppglans, men om du får torra läppar på vintern kan det vara bättre med ett riktigt läppsyl. Så, puder, mascara och läppglans är egenligen det enda som behövs.

Vad brukar du lyssna på för musik & har du ngn/ngr idoler??? Vilka isf

sv: Jag äslar musik! Mitt största intresse! Jag lyssnar hellre på särskilda artister än särskilda genrer, men de artisterna jag gillar klassas nog som pop, även om deras låtar inte liknar Nicki Minajs eller Lady GaGas låtar. Jag Lyssnar mest på Christina Aguileras låtar. Men också på t.ex Michael Jackson, My Chemical Romance (deras lugnare låtar). Jag gillar också äldre artister, som Etta James, Aretha Franklin och Whitney Houston. (Etta James är hon som sjunger i "Good Feeling", som en rappare har gjort)
Min största idol är Christina Aguilera. Jag blev kär i hennes musik cirka 2006. Hennes album Stripped (2002) är (enligt mig) det bästa albumet som gjorts, någonsin. Det finns inte en låt jag inte gillar, och alla betyder väldigt mycket för mig. Ni alla borde verkligen lyssna igenom albumet. Låtar med viktiga betydelser är can't hold us down, fighter, beautiful, cruz, soar, the voice within, I'm Ok och keep on singin my song. Dessutom är det många grymma noter på albumet.
Jag skulle nog kunna skriva hela hennes livshistoria här, hon och hennes musik betyder mycket för mig.

skulle vara tacksamm om ni gjorde mer kändis make up ,,
o style of the day ..
berätta om era musik smak

SV: Dessa Kändis makeup-inläggen kan ta närmare två timmar (!) att göra, och sedan är det ändå folk som inte gillar det. Och då får man ännu mindre ork att göra en ny. Men om ni gillar dem, så ska jag göra dem lite oftare.
Style of the day var ett test, men om ni vill se vad jag har på mig, så jag kan göra det några gånger i veckan.
Pop, rock, hiphop, blues, soul. Jag lyssnar mest på Christina Aguilera, som klarar av att sjunga alla dessa genrer.

Hej jag undrar hur man böjer armar elr ben på header? Snälla kan du lägga upp en film där du visar också? Tacksam för svar! :)

SV: Jag är faktiskt inte helt säker, eftersom det inte är jag som gör headern. Jag antar att man fixar sådant i sitt ritprogram, så man kan klippa, vrida och klistra lite hur som helst. Vill du ha ett riktigt svar, skulle jag föreslå att du frågar någon som faktist vet, t.ex Emobella eller Medoza. Jag kan tyvärr inte ge ett bättre svar än så. :(


skulle gänra vilja veta vilken kläd-stil ungefär du/adra i stardollzerosv klär sig i IRL :d

SV: Jag har en väldigt bred klädstil, alltså att det kan vara stor skillnad från dag till dag. Men jag försöker  att inte klä mig precis som alla andra tråkmånsar :) Jag vet faktist inte hur de andra klär sig, förutom Emobella, som klär sig ganska mörkt, men inte extremt.

Vet du hur man blir starbloggare?

SV: Jag läste att om man är en aktiv bloggare som andra gillar, kan man få frågan om att bli starbloggare. Men jag är inte helt säker.


Vilka bloggar läser du?

SV: Inte så många. Jag läser min kompis blogg, http://thereseliinnea.blogg.se/ (idag fyller hon år så besök, besök! ). Sedan läser jag en blogg som handlar om Christina, en jätteduktig tjej som heter Malin driver den: http://malinm.myshowroom.se/. När jag har tråkigt, klickar jag mig in på bloggar som http://kenzas.se/ och http://lardigteckna.blogg.se/ (tyvärr så uppdaterar hon inte så ofta, men med tanke på att en teckning tar 9-10 timmar, så förstår jag henne)

Gillar du jb?

SV: Nej, det gör jag inte, men jag hatar honom inte helle. Jag kan ju inte hata en person som jag inte känner, som jag inte ens träffat. Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om honom.

Vad e din stil irl?

SV: Som sagt, blandad. :)


/Carzi

Kommentarer
Postat av: Misscuttwilight

Hej!

Kan ni lägga ut några Fusk,

Som är om Byxor.

För att alla eran byxor är för ss och jag är inte en ss

Snälla?

2012-01-14 / 15:02:00
Postat av: ?

Alltså ni kund ju ha svarat på alla kommentarer , man vill ju ha svar på det man frågar ... -.-

2012-01-14 / 22:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda