Stardoll från en medlems perspektiv.

Stardoll från en medlems perspektiv.

Allt började med att en i min klass bad mig att bli medlem på Stardoll. Jag hade lekt med kändisdockors kläder en stor del av min barndom och jag var bara elva år. Nu är jag femton, och funderar över vad jag egentligen har åstadkommit här. För mig är Stardoll alltid ett ställe där man kan inspireras av andra, uttrycka sig och på något sätt lyckas hitta sig själv, känna sig nöjd med sin medoll och sin suite. Det är något mer än bara ett spel, och man kan verkligen behöva en sida som Stardoll när man är yngre för att hitta sig själv bättre och se vem man egentligen är. För utan våra fysiska dåd och fasader är vi bara förvirrade själar som surrar omkring tills man hittat en liten vrå på ett säkert ställe.

Man lär sig om olika perspektiv, en del talar med sina Stardoll-vänner vardagligen, en del har flera hundratals på sin vänlista men ingen som man pratat med förrutom när man vill ge ut reklam för sin Starbazaar och dem tackar nej. Det sistnämnda stämde in på mig, men jag var aldrig någon som sålde extremt mycket saker. Jag samlade aldrig på LE eller Antidote men jag såg alltid upp till dem som vågade lägga ner ett dussintal hundralappar på begränsade pixelkläder. Dem var speciella. Dem hade fantastiska stilar och jag insåg aldrig hur mycket energi dem lagt ner på att hamna där de var. Jag trodde att man föddes grym. (Jag ansåg faktiskt att det var riktigt grymt)

Ändå jämförde jag aldrig mig själv med någon, för jag visste att så länge jag såg ut som jag ville på Stardoll kunde de andra inte svälja mig ner i havet med likasinnade människor. Jag skulle aldrig kunna ta mig ut igen, och jag visste att jag ville stanna fast vid mina åsikter och tankar.
Så vad gör man om man inte är kreativ? Jag blev galen och folk gillade det för det mesta.
Jag stod för våra mänskliga rättigheter, var opartisk och såg till att folk inte skulle behandlas dåligt.

Jag lärde mig också hur underbart genomskinliga en del kunde vara. Flickor utklädda till pojkar som blev tillsammans med varenda liten tjej. Bedårande fanatiker som gjorde allt för berömda medlemmar och framförallt de speciella personerna som aldrig ville hamna i rampljuset trots att dem var värda allt Stardoll hade att erbjuda.

Vad har jag åstadkommit som medlem på Stardoll? En hel del minnen som gamla Hot Buys, mode och inspiration i allra högsta grad och jag har fått lära mig en hel del om andra, både positiva och negativa saker, lögner och sanningar.
Jag hoppas att ni stannar och upplever Stardoll så länge ni kan. Bli förtjänta berömmelsen, var så kreativa och uttrycksfulla som möjligt. Det är nu ni har upplevelsen och ni kommer få mer och mer minnen.

 

B.Lawless


Kommentarer
Postat av: sarajosefina

vad FIINT skrivet ♥

2012-12-13 / 19:42:42
Postat av: Lillelilleskutt

Det lät bra det, du. Lite vad jag har funderat på faktiskt, var lär man sig av alla dessa åren? MASSOR om du frågar mig, och som du säger, för samtliga är det säkert att våga vara den man är och vill vara.

2012-12-13 / 20:33:43
URL: http://lillelilleskutt.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda