Starcoins saker går att sälja eller inte?

Jag läste två inlägg ( ett & två ) på USD om att det inte längre går att sälja saker som är köpta för starcoins,
vilket då var är 100 % sant.

Stardoll hade helt enkelt tagit bort möjligheten att sälja saker som är märkta med att de köpts för starcoins.
Designade saker går dock fortfarande att sälja för starcoins, så länge saken har köpts för stardollars.

 
Detta gör att icke-SS, som inte tjänar så värst mycket SD, inte har samma tillgång till bazaaren längre
nu när det knappt säljs några saker för starcoins.
 
Men detta drabbar förstås inte bara de som är icke-SS utan även också dem som är SS.
Det finns nämligen många medlemmar där ute
(både icke-SS och SS) som samlar på olika saker som
Mortal Kiss, St.Trinians, Hot Buys, DKNY osv.
Och många av dessa plaggen är märkta med att de köpts för starcoins.
Så nu kommer många samlingar bli omöjliga att färdgställa.
 

Än så länge finns det några saker kvar i starplaza som säljs för starcoins, men det är för att de lagts ut
innan denna ändringen och kommer därfeter inte gå att sälja längre när deras fyra dagar i
starbazaaren är över.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förutom att starcoins i princip inte går att använda i bazaaren längre så togs ju växlingen av starcoins till
stardollars bort i förra veckan.

Så, vad är nu meningen med starcoins när de varken går att växla in eller fynda med i starbazaaren?

Är det att man ska tvingas köpa något för starcoins i starplaza, som man egentligen inte vill ha, bara för att det fortfarande finns en gräns på 1000 starcoins, så att man kan fortsätta med att tjäna starpoints för att man vill
gå upp i nivå?
 
Nej, starcoins har jag aldrig riktigt gillat. Förutom när jag kunnat växla in dem till SD när jag avrit SS.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
►►► UPPDATERING ◄◄◄
Och självklart när jag precis suttit och skrivit allt detta så har stardoll gjort så att starcoins saker
går att sälja igen... xD

Antingen så har hela grejen varit ett misstag eller så har de lyssnat på medlemmarnas klagomål.
Men om detta händer igen, skulle det då drabba er?
Källa: USD
// RosaSmurf

Kommentarer
Postat av: Lillelilleskutt

Oja, det skulle drabba mig stort som samlar på så mycket olika gamla saker. Tank DKNY? Många från första & andra kollektionen är för starcoins. Dock har kag aldrig sett att starcoins varor inte går att sälja? (bara på vissa gömda butiker samt "Gratissaker som ingår i kampanjer som rapunzel m.m). Didilina skrev ju nått inlägg att gratissaker inte går att sälja längre, men jag har jätte många som fungerar fortfarande...Haha egentligen tror jag stardoll förlorar på att göra sc'plagg osäljbara..Ingen säljer ju t.ex dyra DKNY för starcoins ändå x)

Svar: Min lista med plagg som går att sälja har varit 20 sidor kortare i några dagar. Så alla mina starcoin plagg togs bort där ifrån :o Men nu är de tillbaka x) // RosaSmurf
stardollzerosv.blogg.se

2012-12-20 / 17:34:51
URL: http://lillelilleskutt.webblogg.se
Postat av: Tracy

ja, det skulle verkliggendrabba mig eftersom att väldigt mycket av det jag söker (hb, dkny mm.), är köpta för valutan sc. jag tycker inte heller om starcoins! xP

2013-01-01 / 18:16:52
URL: http://tghb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda