Varför är vi besatta av sällsynta plagg?

Bild från monica_jng:s suit.

RARE's, DKNY, Limited Edition, Hot Buys, MKA RC, Elisabeth and James. Alla är de märken som vi trånar efter, gör vad som helst för att få äga ett plagg ifrån. Helst av allt ska det vara gammalt och sällsynt. Scuban, är ett av de plagg som de flesta på Stardoll skulle i stort sett göra vad som helst för. Betala mängder med stardollars, ge bort nästan hela sin garderob, ge ut en medoll! 

Men varför? Varför skulle så många kunna göra det här för denna klänningen, och även många andra plagg på Stardoll. Varför är dessa plagg så speciella? Varför?

Min teori är helt enkelt att alla är ute efter att få uppmärksamhet. Har du en riktigt gammal Hot Buys, ja då blir reaktionen på folk "Wow, vad gammal hot buy! Vad coolt :o". Det är väl rätt kul att höra, kan man tycka. Men, är vi verkligen så besatta av uppmärksamhet att vi kan spendera tusentals med stardollars för det. Och dessutom så är det väl roligare att höra en kommentar över hur fin ens outfit är, än om hur gammal Hot Buy man har, är det inte?

Jag menar, det är säkert inte många som tycker att dessa plagg ens är fina! Köper dom det så är det förmodligen bara för att det är DKNY, LE, etc. Tänk er att t.ex de glittrande kjolarna och klänningarna från DKNY (från den första kollektionen) skulle vara från affären Pretty'n Love och skulle kosta 40sc styck. Skulle du köpt den då? Hade du tyckt att "Åh vilken fin klänning, den ska jag köpa!". Njae, inte många skulle nog tycka det.

Sen finns det också en del samlare, som samlar på alla dessa kläder, som påstår sig älska dem. Men nånstans där så ligger det nog också lite i uppmärksamheten, eller att det är coolt att man har ett sånt gammalt plagg.

När blev Stardoll så här? Det blev ju när alla blev galna i dessa kläder som allt hackande och bytande och scammande startade. Helt ärligt så önska jag faktiskt att Stardoll skulle ta bort de plaggen nu, eller åtminstone ta bort möjligheten att sälja dem.
Didilina10

Kommentarer
Postat av: Solia-00

Håller helt med dig!!! ;)

2012-04-12 / 22:26:08
Postat av: Lillelilleskutt

Jag är nog för besatt...men jag tycker liksom det är "spännande" att se vad man få ihop under sina år på Stardoll. Det är liksom kul att ha något att "samla" på, som ändå känns en aning unikt.Men du har rätt, det är ganska onödigt att köpa plagg man inte ens tycker om...

2012-04-12 / 23:35:08
URL: http://lillelilleskutt.webblogg.se/
Postat av: Mengoh93

Jag håller me!! Stardoll skulle va mkt roligare om alla plagg var i samma värde! :)

2012-04-13 / 03:42:23
Postat av: elsa-666

du har rätt, jag själv skulle inte slösa en stardollar för en gammal sån sällsynt plagg!! nu har jag hört mycket om att man blir hackad på grund av detta, man säljer plagen för 2 sc(så lite man bara kan) för något så dyrt!! själv tycker jag att det är lite dumt att betala så mkt! 200 sd för det liksom...

2012-04-13 / 10:15:34
Postat av: ModeAnny

Jag håller med dig om att det är lite konstigt... Men jag tror att folk vill ha endel plagg, från t.ex. Le eftersom det bara finns ett visst antal plagg, då blir plagget ovanligare och kanske känner man säg "rikare" för att man har det.. Men egentligen så spelar de väl ingen roll om kläderna är dyra och speciella, det viktiga är väl att man tycker om de man köper?...

2012-04-13 / 13:54:30
Postat av: Manar_f

Håller verkligen med dig Sara! Jag brukade samla på Hot Buys, men jag tycker dem bara är fina, och det var kul att samla på dem. Men håller helt och hållet med dig!

2012-04-13 / 16:40:00
Postat av: Hotornot98

Så sant! Håller med till 100! :)

2012-04-14 / 00:46:35
Postat av: Anonym

jag sammlar. Men bara på fina kläder. Jag lägger ned mycket tid i starbazar och letar. Så jag lägger endå inte flera tusentals sd.

2012-04-14 / 10:30:48
Postat av: Julia

Jag har samlar på några sällsynta märken men det är inte för o få uppmärksamhet det är bara att jag tycker det är så fina plagg men håller helt klart med.

2012-04-14 / 11:02:06
Postat av: The_Fashionst

Tycker det samma, själv så tycker jag att alla de dyra plagg e fula o skulle inte ens ha de även för gratis herre gud tex LE asså jag tycker deras plagg e fula, förlåt för alla som tycker motsats men det tycker jag, de kostar flera sd o man trassla pengar för att vara tuff så e det töntigt , jag tycker man ska bara göra sin egen stil av starcoins eller sd från olika affärer som är möjliga o köpa ifrån :) Då bli det roligare för alla !

2012-04-15 / 13:38:39
Postat av: Princess

Minns när de där älsta DKNY-sakerna var i starplaza. Har varit medlem på stardoll väldigt länge. Har själv inte varit superstar så har själv aldrig kunnat köpa de prylarna.

2012-04-15 / 14:34:14
Postat av: Vixx

Jag samlar på te.x hotbuys DKNY och så

Men jag köper ju inte nåt jag gillar även fast det är ett bra märke ?

2012-04-15 / 21:06:43
Postat av: SaraTheCatLover

Jaa, håller med! Jag bryr mig inte vart jag har köpt plagget ifrån, bara det är snyggt och inte superdyrt! Jag har inget emot att köpa second hand. Även IRL.

Postat av: Krabban98

Jag betedde mig som en samlare och köpte den här grön/grårandiga DKNY-koftan för alldeles för mycket pengar. Köpte även alla Hot Buys och väldigt mycket LE. Det slutade jag med när jag förstod att det faktiskt inte var så snygga kläder och attd et kostade väldigt mycket, nu köper jag bara dte jag gillar. Oavsett om det är en 40 sc Pretty n' Love-kjol (vilket det aldrig är c:) eller en LE för 250 sd.

2012-04-23 / 15:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda