Fråga angående noveller

Hej alla fina läsare!

Jag har vad man kan kalla för lite brist på fantasi. Jag har ärligt talat inte den blekaste aning om vad för ämne jag ska skriva om eller bygga upp en historia kring.

Så därför frågar jag er nu vad ni skulle vara intresserade av att läsa om? Ge mig ett ämne, en miljö, en person.
Men bara så ni vet så kommer den nog inte bli en fortsättning på Frida och Marcus historia, jag känner mig klar med den nu och vill inte pressa ur mig något halvdåligt.

Låter det bra?
//...Cleopatra...

Kommentarer
Postat av: Mengoh93

Skulle du kunn skriva mer noveller om typ ungdomar & tonåringar?



Jag menar den första novellen som du skrev var ju ganska bra :)

2012-04-13 / 17:27:13
Postat av: Anonym

hmm... jag tycker att du skulle berätta något som skrämmer dig, om kanske något som 2 bror eller syskon och att det händer något otäckt!! :D

2012-04-13 / 18:25:59
Postat av: sara

hm..... kanse om big time rush!

2012-04-13 / 22:34:54
Postat av: Mondu

Fantasy, Typ Harry Potter, Jag gillar att det är typ utaför ramarna och man får hitta på saker själv och sånt :D

2012-04-13 / 22:47:52
Postat av: tilda

ja om big time rush!

2012-04-13 / 22:53:34
Postat av: IchigoGlam

Mobbning, En tjej som känner sig utanför... Men det kanske händer något sen ♥ Mobbning är ett ganska viktigt ämne, Och på samma gång så kan det bli väldigt roligt att läsa den här novellen ! ^^♥

2012-04-14 / 10:54:59
Postat av: Eda_Seda110

En tjej som blir mobbad av en kille som hon är förälskad i.

2012-04-14 / 13:14:28
Postat av: Misswedish1998 :3

Höhö, här kommer en tjej som gillar ovanliga böcker... Eller... ovanliga? :O

Jag gillar tonårs vampyr böcker :D:D <3



House of night, Vampire Academy, Twilight, Vampire Diaries.... :3



Kanske blir svårt att skriva en vampyr novell? :O Aja... ¨Det är vad jag tycker! :)

2012-04-14 / 13:22:05
Postat av: stina

jag tyker att du ska skriva om big time rush

2012-04-14 / 17:01:36
Postat av: StarstruckTjej

Jag tycker att du ska skriva om en tjej som flyttar runt till alla möjliga städer eftersom att mamman blir dumpad hela tiden. Varje gång måste hon börja på en ny skola. Hon är verkligen inte populär. Men på den nya skolan finns en kille. Han är lagkapten i basketlaget och är skolans populäraste kille. Hon blir helt förälskad i honom och fixar till sig rejält och blir skolans populäraste tjej. Han blir också kär i hene. Men hon vill inte ta första steget utan spelar svårfångad...

2012-04-15 / 10:17:30
Postat av: Anonym

För mig så tyckte jag att de ar så spännande och roliga att läsa :D, för mig så tycker jag att du fortsätter med de annars så tycker jag att du skriver t.ex en deckare om mord eller nåt läskigt historia , då bli det ännu mer spännande och läsa :D

Kommentarerna där uppe e ju olika fast annars så tycker jag att du väljer det du vill och inte anstänga dig för mycket :D

2012-04-15 / 13:48:12
Postat av: angibest5

hej, det här är inte riktigt om vad du ska skriva för novell. Men jag ville bara säga till StarstruckTjej att det du skrev var från en film som heter

John Tucker must die. den kom på tv4 igår ;)

2012-04-15 / 17:01:38
Postat av: Wilma

Jag tycker att du ska skriva om typ förbjuden kärlek

2012-04-15 / 17:27:58
Postat av: Filli01

Jag tycker att du ska skriva om någon bortskämd tjej som en dag förlorar allt och måste lära sig att ta hand om sig själv eller något!

2012-04-15 / 19:16:15
Postat av: ...Cleopatra...

svar till StarstruckTjej: haha det där lät ju precis som John Tucker must die ;) Och ledsen tjejen, men det är nog inget jag kommer skriva om!

2012-04-15 / 23:32:24
Postat av: StarstruckTjej

Oj då! Först fattade jag inte vad allt kom ifrån. Hehe

2012-04-16 / 17:20:52
Postat av: Elsa-666

ps. om jag säge nått lite dumt... xD en det alti tjejer som blir typ förlskad i killar och vet inte vad de ska göra... vf inte skriva om en förälskad kille? hur beter de sig säger de vem de tycker rakt ut. eler hemliggt... berätta om en novelldär de e en kille som e huvudperson! xD och sorry om jag stavar mycket fel, det e inte jag xD det e min taajngentborg som e kass! ;)

2012-04-16 / 19:31:34
Postat av: melle_do

kanske du kan skriva om stardoll? Skriv kanske att en tjej som heter felicia som blir mobbad i skolan för henne annorlunda klädstil hennes mode och smak. Folk mobbar henne och säger att hon är ful. Men en dag skaffar Felicia sig stardoll och där använder hon sin annorlunda stil, blandar färger och gör som hon vill, Hon träffar en väldigt bra vän på stardoll och tillslut träffas de på riktigt och då visar de sig att det var en en tjej som var en av de som mobbade Felicia för hennes stil i skolan men nu förstod tjejen som mobbade Felicia att hon var faktiskt skysst och sedan blev de vänner eller något :)

//////////////// melle_do

2012-04-16 / 20:03:16
Postat av: ModeAnny

Synd att det inte blir någon fortsättning på Frida och Markus historia.. Men även om du inte vet vad du ska skriva om nu så kommer du säkert snart på något bra, jag är säker på att du snart kommer skriva en till jättebra novell/historia! (:

2012-04-17 / 19:39:14
Postat av: Jullan

Fortsätt skriv den där novellen med frida och marcus, den äger. är bara in pådenna sida därför!

2012-04-17 / 20:57:39
Postat av: Julia

Håller med Jullan fortsätt med frida & marcus novellen.

2012-04-19 / 16:00:59
Postat av: SaraTheCatLover

En fantasy vore roligt ;)

Postat av: Vilma - Vintro

Jag tycker att du ska skriva om kompisar! Hur dem stöttar dig, och även hur dem ignorerar dig! Fast det behöver ju inte handla om dig själv, bara någon på-hittad!



Och mer kärlek också! :)



Kram!

2012-04-22 / 11:08:56
URL: http://vintro.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda