Text

Alla människor är olika; men ändå lika?

Trots att vi alla vet om det här faktumet brukar vi ofta rynka pannan åt exempelvis andras musiksmak eller klädstil. Fjortis såsom fashioncore, Twilight älskare eller Jonas Brothers fan. Eller varför inte bög eller plugghäst?

Vi måste alltid kalla människor för saker och ting, vi måste alltid kategorisera dem i sk. stereotyper. Alltid.
Det är bara fördomar vi har, inget mer, inget mindre.
Fördomar skapade av samhället, dvs. oss.

Alla har någon gång varit fördomsfulla, men något man absolut inte ska göra är att bokstavligt hata eller behandla någon illa som är annorlunda än en själv. Alla är olika, du får gärna ogilla andras musiksmak eller klädstil, du får gärna ogilla vad du än önskar att ogilla. Men, aldrig ska du behandla någon illa som gillar det du ogillar.


Något annat man inte ska glömma är att det man gillar inte är fel trots att hela ens omgivning säger så. Det enda felet jag ser i sådana fall är omgivningen själv.


Jag brukar säga ''Gör vad du vill - sålänge det inte skadar någon'' och jag tror knappast att vara homosexuell, lyssna på hårdrock, vara översminkad etc. skadar någon.

 

 



//Medoza


Kommentarer
Postat av: amanda

Skitbra inlägg.Men då får man ju tänka på sina egna gärningar med. T.x.e jag som är kristen, har blivit slagen för min tro, mobbad för min tro i åååår, och jag accepterar homosexuella bÄTTRE än nån annan i min skola, alla mina vänner är inprincip bisexuella lixom. och vissa bögar hatar mig enbart för de tror att jag ska hata dom, så då trackar dom mig - och förväntar sig att jag ska lixom vara en ängel tillbaka.

Men skitbra inlägg. för de e sant, vi är alla likadana bara olika stil och olika åsikter

2011-06-02 / 21:13:51
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/
Postat av: Lily

Håller med skitbra inlägg! Alla är olika men har ändå samma värde :) T.ex att vara CP eller att ha ADHD är något många andra är emot, men inerst inne har ju alla något problem? -Ingen är perfekt. Vem har sagt att just jag har rätt? Alla ska väll få tro på den tro dem vill?

2011-06-02 / 22:09:31
Postat av: Energisk

Jattefint skrivet, Medoza!



Och du, lily. Man har en cp-skada. Man kan inte vara cp.

2011-06-02 / 22:42:24
URL: http://Stardoll.com/member/Energisk
Postat av: Lily

Energisk: Det har du rätt i, det tråkiga är att många utrycker det som att "vara" CP.

2011-06-02 / 22:57:36
Postat av: Super-123

Ganska självklart, men ändå viktigt att påminna om.

2011-06-03 / 10:25:54
URL: http://sstardollss.blogg.se/
Postat av: Malin

Gud vad bra skrivet Medoza! Precis så tycker jag, men du kunde uttrycka det 5000 gånger bättre! Om bara alla kunde acceptera varandra, så skulle kanske inte världen vara så orrätvis.

2011-06-03 / 10:52:17
Postat av: Misswedish1998 :3

Medoza, jag tycker att det här var ett riktigt fint och bra inlägg. (: <3

Ibland behöver bloggen annat än bara stardoll och gratissaker... :)

2011-06-03 / 12:05:12
Postat av: CreepCrew

Jag håller med! Jag skulle vilja klä mej lite som Lady GaGa, men det kan man ju inte för då skulle de andra J*vla ungrana i skolan börja kalla en en massa saker :( Så jag kan inte vara mejsjälv

2011-06-03 / 16:50:27
URL: http://sparklingdotz.blogg.se/
Postat av: lipstickan

Medoza frantiserara?

2011-06-04 / 09:28:53
Postat av: idiix

Det svinder när man ser hur många som har röstat, ingen ska känna sig otryg bland andra människor! Jag själv har haft det riktigt jobbigt både i skolan, hemma och i sporten jag går i. Men det är inge fel på mig! Nu vid ett senare tillfälle visar det att den person som förstört mitt liv, fått mig att byta skola och ja, viljat ta självmord är tjej är ett psyk. Detta är en 'sjukdom' eller vad man nu ska kalla det. Googla vet jag så kan du läsa mer. Men denna person mådde då själv dåligt och fick då andra att hata mig genom att hon var så glad hela tiden att alla andra mådde bra i hennes närhet. Men då man var glad som värst fick hon med folk att göra som hon gör..(vill säga, snacka skit tills alla hatar en.)

Men livet är tragiskt för vissa personer, men ni som har det som jag ska veta att det är inte er det är fel på! Det är de som förstör ert liv.



Btw Medoza, fina ord du skrev! För att ge ett litet tips till bloggen så tycker jag att ni ska skaffa en kurator till era läsare. Någon som förstår och kan ge tips. Ingen som beöver blogglösenord m.m. Men någon som förstår!



Ha det bra alla stardollzerosv läsare!

2011-06-04 / 19:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda