Nytt i Starbazaar! VIKTIGT!

Stora förändringar har gjorts i StarBazaar.

1. Nytt maxpris - 500 sd

2. När du säljer sa ker tar Stardoll en avgift på 10%. T.ex.; Du säljer en tröja för 150 sd. (10% av 150 är 15)
När du sålt tröjan får du därför bara 135 sd! (150-15= 135)

3. Du kan inte längre hitta saker för 2 sd i Starbazaar. Köper du något som kostar 2 sd, dras det 3 sd från dig. Det är faktiskt så att priserna i Starbazaar inte stämmer över huvud taget. Priserna som visas är nämligen antalet sd som säljaren får om du köper plagget. Med andra ord, priserna som visas är 90% av det verkliga priset!  Priserna stämmer nu!

Varför har Stardoll valt att göra såhär?

Jo, Stardoll behöver pengar, det är inte svårt att se. De har försökt få oss att köpa mer Superstar och Stardollars genom att ge bort gratis gåvor, gjort mer saker till Superstar och höjt priserna i StarPlaza.
Det har inte fungerat.
Så deras nya taktik går ut på att;
Göra så att medlemmarna gör av med mer Stardollars än de tjänar in. Om en medlem köper en sak för 500 av en annan medlem, försvinner 50 sd, och säljaren får bara 450.

Nu har även priserna höjts fånigt mycket. Nästan alla säljer sina plagg för 300-500 sd. Och visst, det är främst sällsynta plagg, men de har aldrig varit värda SÅ mycket.
Stardoll vill nu att vi ska köpa massor av Stardollars.
Jag tänker inte göra det. Vad du gör, är upp till dig själv.


Samanfattning = STARDOLL ÄR SÄMRE

PS. Du kan fortfarande sälja saker som vanligt för 1-15 sd, avgiften kommer bara att bli 1 sd.
// EmoBella



Nyhetsbrev:


Kommentarer
Postat av: Colettan

Det e så himla jobbigt vrf behöver dem pengar? av alla 60,000,000 medlemmar är typ 80% är redan ss! liksom dem har så himla mkt och dem vill ha mer, så dem förstör stardoll!

2010-05-18 / 16:59:52
Postat av: Amyleeann

Suck. Jag har varit medlem jättelänge på stardoll nu, sedan 2007 typ, och under den tiden har det hänt en massa saker och förändringar med stardoll, både bra och dåliga. Men detta var nog ett av det värsta stardoll har gjort. Jag förstår inte varför man måste betala MER stardollars, när säljaren får mindre!! Jaja, jag går inte på det där sättet, och jag hoppas att fler inte gör det heller.

/Ett STORT StardollZero-Sv fan, Amyleeann<3

2010-05-18 / 17:43:55
Postat av: Anonym

Suck. Jag har varit medlem jättelänge på stardoll nu, sedan 2007 typ, och under den tiden har det hänt en massa saker och förändringar med stardoll, både bra och dåliga. Men detta var nog ett av det värsta stardoll har gjort. Jag förstår inte varför man måste betala MER stardollars, när säljaren får mindre!! Jaja, jag går inte på det där sättet, och jag hoppas att fler inte gör det heller.

/Ett STORT StardollZero-Sv fan, Amyleeann<3

2010-05-18 / 17:44:40
Postat av: qweds34 // Julia

Asså va dåligt! >:(

Jag gillade det gamla! Nu om man säljer för 500 får man 450!! Det blir bara sämre och sämre. >:[[

2010-05-18 / 18:15:16
URL: http://godisdrottningen.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Sam jag sa förut att sälja ett plagg för 500 sd och få 450 sd! det är 50 sd som man förlorar!! Det är mycket som man kunde ha använd. Jag håller med Colettan. Stardoll är vansinnigt stort! De lurar en på pengar!!

2010-05-18 / 18:20:44
URL: http://sofiaspunkt.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag har spelat habbo i över 2 år, och har lagt in väldigt mycket pengar på Stardoll.

Jag har aldrig trott, att dessa sajter är sådana!

T.ex som Habbo och Blip! Habbo lurade oss och när vi försöker kontakta de skriker de och vill inte hjälpa oss på bästa sättet!

2010-05-30 / 18:53:18
URL: http://diash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda