Carozaz sminktips!


12
34    = nummerordning...


Heej, jag vet att det börjar bli ganska vanligt med sminktips och sånt här, men jag har faktiskt aldrig gjort en, så det här blir min 'debut' kan man väl säga! xD

Bild 1 Synligt 'munstreck'.
Jag tycker det blir snyggt om man gör strecket som skiljer underläppen och överläppen åt lite synligare. Det gör jag genom att sätta födelsemärken [Splendid, 1 sd] längs raden. Om du vill se hur det blir på håll är det bara att checka min medoll.

Bild 2 Svart öga.
Vill du få till ett coolt, svart öga tycker jag du ska börja med att applicera eyeliner runt ögat, men inte vid slutet av ögat. Bara följ ögat runt, runt, utan att göra den svajiga spetsen [som jag kallar den] vid sidan. Gör den bara vid den inre delen av ögat. Med ögonpennan sminkar du fullt ut från det att ögonfransarna börjar på ovansidan, och slutar på nedersidan. Som ni ser har jag sedan stannat. Du börjar med att bygga upp ett litet lager svart ögonskugga och fyller sedan på efter hand. Om ni gör på mitt sätt kommer det att likna ett berg. Nu var det här inte världens bästa exempel eftersom jag gjorde det slarvigt... ;P Och ignorera den rosa hårfärgen, hehe.

Bild 3 Slingor!
För att få ett coolt hår tycker jag att du ska ta någon galen hårfärg och mixa med alla slingor du har. Det håret jag använde var inte det bästa, men jag tycker ändå att det blev crazy och snyggt. På håll ser det dessutom ännu coolare ut. [:

Bild 4 Mixtra med ögonskuggor!
Om du vill att folk ska lägga märke till dina ögon kan du inrama dem med en massa olika färger! Följ ögats övre sida och gör några streck med ena ögonskuggan, några streck med andra, osv. Se till att det blir tydligt och att varje färg syns!

Det här blev ju helt knasigt, om jag bestämde över bloggen skulle jag ta bort det här inlägget direkt Ó__ò
Men har man tråkigt så har man, helt enkelt.

///carozaz


Kommentarer
Postat av: fadsfsd

asså dina sminktips är inte ens snygga.

2010-07-26 / 17:11:56
Postat av: Carozaz

Okej, alla har ju inte samma smak. [:

2010-07-29 / 19:57:33
Postat av: ♥ Stardoll Svar ♥

Jag tycker smiktippsen är OK!!! ska prova! =) <33

2011-03-28 / 13:05:56
URL: http://stardollsvar.blogg.se/
Postat av: ♥ Stardoll Svar ♥

Jag tycker det värkar BRA ska prova det nu! 09 <333 kramar ♥ Stardoll Svar ♥

2011-03-28 / 13:07:38
URL: http://stardollsvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda