Tävling på arabiska, översättning!

Om du går in på aktuella tävlingar ser du dessa:


Men den sista står på arabiska, så förmodligen undrar du vad det är för någon tävling.
Du klickar och detta kommer upp:


Du vet inte vad det står, men här översättningen:



Mitt land, Kuwait


Kuwait är en dimunitivform av ordet "Cote". Varje Akoic betyder Cote fästning eller slott byggdes nära kusten i det sjuttonde århundradet...
Ja, det är mitt land, Kuwait.
Skriva för Kuwait och ideella Stardollars.
Och kom ihåg att ämnet är särskilt Kuwait och kännetecknas av tydliga vad på alla nivåer
Alla ämnen kommer att väljas ut och kommer att publiceras i Journal of Stardoll.
I den 26 februari 2010.



Jag vet, väldigt dålig översättning, men jag översatte direkt från ordlista.se ;]
Vill ni försöka översätta bättre kan ni googla på arabiska - svenska lexikon ^^
Jag  vet inte om ni måste skriva på arabiska i ämnet, men ni får ju prova.
Om någon kan det arabiska språket kan ni kanske säga exakt vad det står? (:

EDIT: Yara97 förklarade att man ska skriva något om Kuwait, och den vackraste och bästa texten vinner stardollars, tack, det var bra att du hjälpte till! ^^



Sorry att jag inte hunnit lägga in så mycket ;]

///carozaz


Kommentarer
Postat av: shams99

Jag kan arabiska fas e typ nybörjare. skulle gärna hjälpa er. men jag ska försöka!

2010-02-26 / 19:00:30
URL: http://smashingsun.blogg.se/
Postat av: Yara FK.

Min pappa läste och översätte för mig. Han sa att man måste skriva om landet, asså det måste handla om Kuwait. Det vackraste + bästaste vinner stardollar.



Skriv gärna det i inlägget, och länka gäääärna till min blogg innte suite :DD

2010-02-26 / 20:18:20
URL: http://stardolly.blogg.se/
Postat av: soso__1997

det står att kuwait betyder ordet (kut) ... och det står skriv om kuwait och vinn stardollars ..och kom ihåg att det ska handla om en speciell händelse om kuwait och alla ämnen ska väljas ut i tidningen (stardoll) den 2010 februari ...



det står så !!

2010-02-26 / 20:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda