♣ Varning för icke stardoll relaterat inlägg ♣

Hallojsan, Canne här!

De flesta läsare vet hur man ''fotar skärmen'', nu ska jag lära er hur man ''filmar skärmen'' utan någon videokamera! De flesta kanske redan klurat ut att man behöver ett program till det....

  • ......vad sägs om CamStudio? Det är både gratis och lagligt att ladda ner ;) Ni kanske undrar varför ett sådant program överhuvudtaget är bra att ha? Jo, om du vill kanske visa hur du ritar, eller visa hur man gör en grejj istället för att förklara det med ord - så äre' bra att ha! ^o^
  • Med CamStudio kan du.. spela in skärmen som sagt, och..
... själv välja hur mycket av skärmen du vill spela in
... välja om den ska vara still, eller följa runt när din mus rör sig
... göra filmer du sedan kan ladda upp på Youtube (dvs. om du sparar i rätt fil!)
... även kan du redigera filmerna du gjort i olika redigerings program (ofc x'd) som t.ex Windows Movie Maker x'd
... byta mus, eller behålla din vanliga mus vid inspelning
... ha en bakgrund till musen (som t.ex tjejen nedan har gjort, använt gul bakgrund - själv är jag inte särskild förtjust i dem)
... m.m.

  • Tyvärr så funkar det inte att spela in ljud och på de flesta datorer så blinkar datornmusen extremt mycket under inspelningen  D';


Exempel på en video som är inspelad med CamStudio:

 

  • Ladda ner CamStudio här: www.camstudio.org/
  • Sedan skrolla neråt så ser du en massa länkar:


Kommentarer
Postat av: allan.

tack så mycket! har undrat hur man gör jätte länge! :D

2010-08-29 / 10:16:18
Postat av: Moa

Hejsan eftersom jag har blivit bannad från chatten får jag väl fråga här!

Vart kan man titta på månadensn hot buy nu för tiden?

2010-08-29 / 12:30:00
Postat av: D

Tack så jättemycket! Men...jag vet faktiskt inte hur man fotar skärmen. Can Canne göra ett till inlägg om det?

2010-08-29 / 19:19:26
Postat av: ForevaahD

Allvar, ni är 5 personer (eller nåt sånt) och ingen av er uppdaterar. >.o



Och yeah, undrar samma fråga som Moa.

2010-08-29 / 19:51:29
Postat av: Freymy

I min blogg! ♥ Där kan ni hitta månadens hot boys!

2010-08-29 / 21:20:50
URL: http://freymy.blogg.se/
Postat av: StArIZxZ

Hej hej! Jag skulle testa att ladda ner

programmet men tyvärr så stod det något om att det kostade äh, jag vet inte riktigt jag är så trög med sånnt. Det skulle vara snällt av dig Canne att förklara lite hur man asså får laddar ner programmet mer exakt. Tack på förhand! ;)

2010-08-30 / 19:18:30
Postat av: StArIZxZ

Oj förlåt, läste inte längst ner på

inlägget! :(

2010-08-30 / 19:20:22
Postat av: Nejlika

Canne rädda min dag!!! =D ska testa sen =P ;D <333

2010-08-30 / 20:05:42
URL: http://nejlikas.webblogg.se/
Postat av: norrvis

Jag fick till de, men att få in de på bloggen va desto svårare.

Skriv i chatten på min (och mailey.`s) blogg, komentera eller mejla mig (norrvis) på stardoll.

Vill gärna veta!



/norrvis

2010-08-30 / 20:35:36
URL: http://maileyandnorrvis.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har det nu! Tack så mycket!!!

2010-09-02 / 17:46:11
URL: http://jashie.blogg.se/
Postat av: olivia

hej ni på stardoll någån har köpt någon ting så jag bytade lösenord sen så när jag fick mitt lösenord så funkade det inte att komma in

2011-03-01 / 17:17:38
URL: http://stardollmedmigfjortis038

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda