Ramadan-kalender

Stardoll har fixat en kalender för Ramadan! Den fungerar precis som Julkalendern, varje dag öppnas en ny lucka med en sak man kan köpa. Klicka på bilden för att komma till den.

För er som inte vet vad Ramadan är;
Ramadan är den nionde månaden i den muslimska kalendern, fastemånaden. Varje dag fastar man från gryning till solnedgång, man varken äter eller dricker något, för att påminnas om hur svårt de fattiga har det och hur beroende människan är av Allah(Gud). När solen gått ner får man dock äta.

Efter Ramadan firar man Eid Al-fitr, ett firande som pågår i flera dagar. Fastan bryts och släkt och vänner samlas för att fira. Man äter god mat, och ger oftast pengar och presenter till varandra.

Ramadan kan liknas vid den kristna julen, och firas varje år. Det är en religös högtid, och oftast ber man böner och läser ur Koranen, Islams motsvarighet till Bibeln.

Källa; min Religionsbok och klasskamrater

// EmoBella

Kommentarer
Postat av: Linnea (Pop_Star_Nea)

vadå ramdan?

2010-08-11 / 15:01:53
URL: http://emmenea.blogg.se/
Postat av: Mili.hn

Jag vet vad ramadan är för jag fastar och är muslim

2010-08-11 / 17:00:00
URL: http://milistardoll.blogg.se/
Postat av: Misslucy915

Jag vet också som fastar och är muslim :)

2010-08-11 / 19:21:08
Postat av: L-and-S

Ramadan kareem alla <33

2010-08-13 / 17:33:27
Postat av: DDona

jag fastar och jag vet vad ramadam är för jag är muslim:D

2010-08-16 / 19:36:23
URL: http://ddonastardoll.blogg.se/
Postat av: stardoll

Jag vet vad ramadan är för jag är muslim och är stolt.

2011-08-08 / 20:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
RSS 2.0
Cute Panda